Edimsel-eytişimsel yaklaşıma göre ignoratio elenchi safsatası, bir tartışmacının stratejik
manevrasının, eleştirel tartışma kurallarından olan ilgililik kuralını ihlal
etmesi dolayısıyla rayından çıkması durumudur (van Eemeren, Grootendorst, & Henkemans, 2002).
Bu çalışmanın amacı çok katılımcılı televizyon tartışma programının kurumsal
kısıtlamalarını tanıtmak ve ilgisiz savlamanın bu iletişimsel aktivite biçimde
safsata olarak sayıldığına delil olan durumları ve safsatanın ortaya çıkış
biçimini örneklemektir. Çalışmada veri olarak Siyaset Meydanı programının iki
bölümü kullanılmaktadır. Bazı kesitlerin analizi sonucunda, savlamada ilgililik
kuralına hem moderatörün hem de katılımcıların duyarlılık gösterdiği ortaya
konulmuştur. Aynı zamanda, katılımcıların konu avantajından yararlanmasının
etkili bir stratejik manevra yöntemi olabileceği ancak bunun her durumda makul
bir savlama hareketi olmayabileceği gözlemlenmiştir.
Çok katılımcılı tartışma Stratejik manevra Safsata Ignoratio elenchi safsatası Edimsel-eytişimsel yaklaşım
In pragma-dialectical terms, the fallacy of ignoratio
elenchi results from derailment of an arguer’s strategic maneuvering by
violating the relevance rule of a critical discussion (van Eemeren, Grootendorst, & Henkemans, 2002).
This study aims to
introduce the institutional constraints of a multi-participant TV debate (MPTD) which provide
evidence for regarding irrelevant argumentation fallacious (i.e., an
unreasonable argumentative move) in this communicative activity type and
illustrate how stategic maneuvering derails and leads to this fallacy. The
paper draws its data from two episodes of Siyaset
Meydanı. The analysis of extracts from the data revealed that both the
moderator and the participants of the debate show sensitivity to arguing
relevantly. Furthermore, it was observed that participans’ maneuvering with the
topical potential can be an effective argumentative move but not always
reasonable.
Multi-participant TV debate Strategic maneuvering Fallacy Ignoratio elenchi Pragma-dialectics
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 1 |