The purpose of this study is to analyze the Time Magazine cover photo of BioNTech co-founders, together with the accompanying "Vaccine Revolution” text, using Kress and Van Leeuwen's (2006) Visual Grammar theory. In this study, the qualitative analysis method is applied. The sample of the research is the cover photo published on January 3rd, 2021. From the analysis, it is concluded that the participants have been represented at the same level as the reader, rather than being represented as superior. The relationships built between characters and the audience reinforce the identities depicted. In addition, the magazine cover photo and the central framing of the “Vaccine Revolution” text within the borders contribute to the overall structure of multimodal discourse.
Bu çalışmanın amacı, BioNTech kurucularının Time Dergisi kapağında “Aşı Devrimi” metni ile birlikte yayınlanan fotoğraflarının Kress ve Van Leeuwen’in (2006) Görsel Dilbilgisi Kuramı çerçevesinde incelenmesidir. Çalışmada, nitel çözümleme yöntemi benimsenmiştir. Çalışmanın veri tabanını, 3 Ocak 2021 tarihinde yayınlanan kapak fotoğrafı oluşturmaktadır. Çalışmanın bulgularına göre, fotoğrafın katılımcıları ve izleyiciler aynı düzeyde temsil edilmekte; katılımcılar izleyicilerden daha üstün olarak gösterilmemektedir. Katılımcılar ve izleyiciler arasında kurulan ilişkiler iki tarafın kimliklerini temsil etmektedir. Ek olarak, dergi kapağı fotoğrafı ve fotoğrafın sınırları içerisinde verilen “Aşı Devrimi” metni çok ortamlı söylem yapılanmasını desteklemektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistic Performance Science, Discourse and Pragmatics, Linguistics (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 9, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 20 Issue: 1 |
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License