Araştırmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının öğrenme ve öğretim stillerini tespit ederek, sahip oldukları baskın öğrenme stillerinin öğretim stilleri tercihlerini yordama gücünü araştırmaktır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 374 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, “Grasha-Reichmann Öğrenme Stilleri Ölçeği” ve “Grasha Öğretim Stili Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, t testi, korelasyon ve regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının baskın öğrenme stilleri, tercih edilme oranında sıralandığında en çok (%31,3) “bağımsız” en az ise (% 6,1) “çekingen” stile sahip oldukları, öğretim stilleri tercih edilme oranında sıralandığında ise en çok %57.8 ile Kolaylaştırıcı/Kişisel Model/Uzman en az ise %5.3 ile Kişisel Model/Uzman/Otoriter öğretim stiline sahip oldukları tespit edilmiştir. Koreleasyon analizi, öğretmen adaylarının baskın öğrenme stilleri ile öğretim stilleri tercihleri arasında yüksek düzeyde ve olumlu ilişki ortaya koymuştur. Regresyon analizi ise baskın öğrenme stillerinin öğretim stili tercihlerindeki değişimin %12’sini açıkladığını ortaya koymuştur. Araştırmanın sonuçları, baskın öğrenme stilinin öğretim stili tercihlerini açıklamada önemli ölçüde katkı sağladığı şeklinde yorumlanabilir. Dolayısıyla eğitim-öğretim sürecinde bilgi aktarmaya dayalı ve öğretmen merkezli yaklaşımların yerine öğrenci merkezli yaklaşımların benimsendiği bireylerin öğrenme stillerine ve bireysel farklılıklara önem verildiği çağdaş yaklaşımlara yer verilmelidir. Ayrıca öğrenenlerin öğretim stil tercihlerinin iyi belirlenmesi ve bu doğrultuda öğretme ve öğrenme durumlarının düzenlenmesi, bu ortamlar düzenlenirken belirtilen stillere dayalı olarak öğretim yöntem ve tekniklerin uygulanması önem arz edecektir. Literatür incelendiğinde öğrenme ve öğretim stilleri arasındaki olası bir ilişkiyi inceleyen ve yordayan çalışmaların sayıca azlığı bu çalışmanın bulgularının yapılacak diğer çalışmalara yön vermesi açısından önemli olduğu düşünülmektedir. |
Öğrenme Stili Öğretim Stili Matematik Eğitimi Öğretmen Adayları.
In this research, it was aimed to examine predictive power of pre-service mathematics teacher’s learning syle on teaching style preferences. This research was carried out by using survey method. The research was carried out by a total of 374 II, III and IV grades pre-service mathematics teachers at the Department of Primary Mathematics Education in Necmettin Erbakan University Ahmet Keleşoğlu Faculty of Education. In this research, “Grasha-Reichmann Learning Style Inventory”, prepared by Grasha-Reichmann (1974) and adapted to Turkish by Sarıtaş and Süral (2010), was used in order to determine learning styles, and “Grasha Teaching Style Inventory”, prepared by Grasha (1994) and adapted to Turkish by Sarıtaş and Güral (2010), was used in order to determine teaching styles. The collected data analysed by descriptive and inferential statistical techniques, as t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), correlation and regression. The following results were obtained by the study; The most preferred learning style is the “independent" style, while the least preferred learning style is the "avoidant" learning style. The most preferred teaching style is “Group 3 (Facilitator/ Personal Model/Expert)”, while the least preferred teaching style group is “Group 2 (Personal Model/Expert/Formal Authority)”. A relation has been determined between the learning and the teaching style preferences.
Learning Style Teaching Style Mathematics Education Pre-Service Teacher
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 22 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.