In the researches conducted, a comprehensive and independent literature review on distance education studies in the field of music was not found. This situation has made the article to be handled with a special importance. In the research, which started within this importance, firstly, searches were made within the scope of certain keywords -internet databases, library archives and digital media platforms-; as a result, the resources that could be accessed and the secondary resources pointed out by them were identified and analysed. In the end, 85 written sources and 15 digital media elements that could be included in the scope of the study for evaluation constituted the current study subject of the article. It has been observed that as of 2020, there has been a high accelerated increase in distance education studies in the field of music compared to other years; it has been determined that these studies are based on the determination of the relevant situation, applicability and comparison.
Yapılan araştırmalarda, müzik alanında gerçekleştirilmiş uzaktan eğitim çalışmalarına yönelik geniş kapsamlı sayılabilecek müstakil bir literatür değerlendirmesine rastlanmamıştır. Bu durum, makalenin ayrı bir önemde ele alınmasını sağlamıştır. Bu önem dahilinde olmak üzere araştırma özelinde belirli anahtar sözcükler ile -internet veri tabanlarında, kütüphane arşivlerinde ve dijital medya platformlarında- taramalar yapılmış; sonucunda ulaşılabilen kaynaklar ve bunların işaret ettiği ikincil kaynaklar tespit edilerek incelenmiştir. Nihayetinde değerlendirilmek üzere çalışma kapsamına dahil edilebilir bulunan 85 yazılı kaynak ve 15 dijital medya unsuru makalenin mevcut çalışma konusunu oluşturmuştur. Öyle ki 2020 yılı itibariyle müzik alanında yapılmış uzaktan eğitim çalışmalarında diğer yıllara oranla yüksek ivmeli bir artış olduğu gözlemlenmiş; bu çalışmaların da ilgili durum tespiti, uygulanabilirlik ve karşılaştırma üzerine kurgulandığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2023 |
Submission Date | January 5, 2023 |
Acceptance Date | February 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
Mevzu – Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.