BibTex RIS Cite

Çeviribilim Bölümü Almanca Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Gramer Derslerinde Yaşadığı Sorunların Dilbilimsel ve Eğitim Bilimsel Veriler Işığında Temellendirilmesi

Year 2019, Issue: 2, 11 - 24, 30.09.2019
https://doi.org/10.5281/zenodo.3463513

Abstract

Öz


Yabancı
dil öğrenimi problemleri özellikle de dil odaklı eğitim veren bölümlerde ayrı
bir sorunsal olarak ortaya çıkmaktadır. Bunun bilişsel birtakım nedenleri
vardır ancak bu nedenlerin yanı sıra uygun öğretim yöntemlerinin eğitimde
uygulanmaması da bazı sorunlara yol açmaktadır. Bu sorunların ortadan
kaldırılmasında bölümlere ve öğretim görevlilerine birtakım sorumluluklar
düşmektedir. Öncelikle genel olarak ikinci veya üçüncü bir yabancı dil olarak
öğrencilere verilen Almanca eğitiminde bazı öğretim yöntemlerinden
yararlanılması etkin bir öğrenme adına önem arz etmektedir. Bu çalışmada
hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil sorunsalına dilbilimsel ve eğitim bilimsel
çözüm önerileri sunmak hedeflenmiş ve bu amaç doğrultusunda nitel araştırma
yöntemlerinden yapılandırılmamış gözlem ve doküman inceleme yöntemine
başvurularak betimleyici bir çalışma yapılmıştır.







References

  • Akalın, R. (2017). Ana Dil Edincinin Derinleşmesinde Çeviri Uygulamalarının Olası Rolüne İlişkin Düşünceler - International Journal of Languages Education and Teaching, Volume 5, Issue 4, p. 840-850.
  • Arak, H. (2016). İngilizceden Sonra İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca, The Journal of Academic Social Science Studies, Number: 48, p. 15-25, Summer II, Doi number:http://dx.doi.org/10.9761/JASSS3491
  • Civelek, M. (2014). Gelişim Psikolojisi Özet (PDF) 16.02.2019 tarihinde http://dushunce.az/files/documents/gelisim.psikolojisi.ozet.07.03.2014.pdf adresinden erişildi.
  • Gültekin, M. (2012). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Hakan, A. (1991). Eğitim Programı ve Öğretim Yöntemleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Kurudayıoğlu, M. (2018). Kelime Hazinesinin Zihinsel Boyutu, Ana Dili Eğitimi Dergisi, http://www.anadiliegitimi.com/download/article-file/373920 .

Grounding with Linguistics and Pedagogical Datas to the Common Encountered Problems by Students of Translation Studies in German Preparatory Class During Grammatical Lesson

Year 2019, Issue: 2, 11 - 24, 30.09.2019
https://doi.org/10.5281/zenodo.3463513

Abstract

Foreign language learning problems appears especially in
departments of foreign language as an another problem. It has some cognitive reason
but except this reason,  if suitable
teaching techniques couldn’t apply in education. These will cause some problems.
In searching of solution for these problems lecturers and departments should
take responsibility. Using some teaching methods are important in German language
teaching as a secondary or third foreign language teaching.  These are necessary for useful learning. In
this study, it was aimed, that to offer linguistic and pedagogical solution for
foreign language learning problems of students of preparatory class. In this
descriptive research was used unstructured observation and documentary review
methods from qualitative research.

References

  • Akalın, R. (2017). Ana Dil Edincinin Derinleşmesinde Çeviri Uygulamalarının Olası Rolüne İlişkin Düşünceler - International Journal of Languages Education and Teaching, Volume 5, Issue 4, p. 840-850.
  • Arak, H. (2016). İngilizceden Sonra İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca, The Journal of Academic Social Science Studies, Number: 48, p. 15-25, Summer II, Doi number:http://dx.doi.org/10.9761/JASSS3491
  • Civelek, M. (2014). Gelişim Psikolojisi Özet (PDF) 16.02.2019 tarihinde http://dushunce.az/files/documents/gelisim.psikolojisi.ozet.07.03.2014.pdf adresinden erişildi.
  • Gültekin, M. (2012). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Hakan, A. (1991). Eğitim Programı ve Öğretim Yöntemleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • Kurudayıoğlu, M. (2018). Kelime Hazinesinin Zihinsel Boyutu, Ana Dili Eğitimi Dergisi, http://www.anadiliegitimi.com/download/article-file/373920 .
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Merve Çukurova 0000-0002-2036-2952

Publication Date September 30, 2019
Submission Date March 26, 2019
Acceptance Date May 9, 2019
Published in Issue Year 2019 Issue: 2

Cite

ISNAD Çukurova, Merve. “Çeviribilim Bölümü Almanca Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Gramer Derslerinde Yaşadığı Sorunların Dilbilimsel Ve Eğitim Bilimsel Veriler Işığında Temellendirilmesi”. Mevzu – Sosyal Bilimler Dergisi 2 (September 2019), 11-24. https://doi.org/10.5281/zenodo.3463513.

Mevzu – Journal of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).