Öz
Yabancı
dil öğrenimi problemleri özellikle de dil odaklı eğitim veren bölümlerde ayrı
bir sorunsal olarak ortaya çıkmaktadır. Bunun bilişsel birtakım nedenleri
vardır ancak bu nedenlerin yanı sıra uygun öğretim yöntemlerinin eğitimde
uygulanmaması da bazı sorunlara yol açmaktadır. Bu sorunların ortadan
kaldırılmasında bölümlere ve öğretim görevlilerine birtakım sorumluluklar
düşmektedir. Öncelikle genel olarak ikinci veya üçüncü bir yabancı dil olarak
öğrencilere verilen Almanca eğitiminde bazı öğretim yöntemlerinden
yararlanılması etkin bir öğrenme adına önem arz etmektedir. Bu çalışmada
hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil sorunsalına dilbilimsel ve eğitim bilimsel
çözüm önerileri sunmak hedeflenmiş ve bu amaç doğrultusunda nitel araştırma
yöntemlerinden yapılandırılmamış gözlem ve doküman inceleme yöntemine
başvurularak betimleyici bir çalışma yapılmıştır.
Foreign language learning problems appears especially in
departments of foreign language as an another problem. It has some cognitive reason
but except this reason, if suitable
teaching techniques couldn’t apply in education. These will cause some problems.
In searching of solution for these problems lecturers and departments should
take responsibility. Using some teaching methods are important in German language
teaching as a secondary or third foreign language teaching. These are necessary for useful learning. In
this study, it was aimed, that to offer linguistic and pedagogical solution for
foreign language learning problems of students of preparatory class. In this
descriptive research was used unstructured observation and documentary review
methods from qualitative research.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2019 |
Submission Date | March 26, 2019 |
Acceptance Date | May 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 2 |
Mevzu – Journal of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).