Bu çalışmada süreye bağlı okuma ve süre tutulmadan yapılan okumaçalışmalarının okuduğunu anlamaya etkisi ve hızlı okumaya bağlı olarak ortaya çıkan okuma hataları belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için sesli okuma bittikten sonra öğrencilere metinle ilgili okuduğunu anlama soruları sorulmuştur.Süreye bağlı sesli okuma yapan öğrencilerin okuduğunu anlama sorularındaaldıkları puanlar ile süreye bağlı okuma yapmayan öğrencilerin aldıkları başarıpuanları arasında anlamlı fark bulunmuştur. Bunun yanında sesli okuma sırasında süreye bağlı okuyan ve okumayan öğrenciler, Tekrar etme, Tasarlama, Sekte,Hece Düşürme, Hece Ekleme, Sesleri Karıştırma, Ses Ekleme, Nefes Kontrolü, Atlama,Yerel Ağız, İmla Kuralları, Heceyi Çevirme, Heceyi Yanlış Ayırma Kelimeyi Çevirme,Uzatma, Sesi Çıkaramama, Eğilerek Okuma ve Elle, Kalemle Takip hatalarını yapmışlardır. Öğrenciler en çok kelime tekrar hatasını yapmışlardır. Süreye bağlı sesliokuma çalışması yapan öğrencilerin süreye bağlı okuma çalışması yapmayanöğrencilere göre iki kat daha fazla kelime hatası yaptıkları tespit edilmiştir.Toplam hata puanında anlamlı fark bulunmuştur. Süreye bağlı sesli okumaçalışması yaptırılan öğrenciler, süreye bağlı sesli okuma çalışması yapmayanöğrencilere göre daha çok toplamda daha çok hata yapmışlardır
Other ID | JA44EM56SG |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 44 Issue: 203 |