Yaşadığımız çağı anlamanın yolu, öncelikle teknolojiyi ve onun boyutlarını
tanımaktan geçmektedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri yakından
izleyerek onlardan yararlanabilmek çağdaş toplum olmanın ön koşuludur ve
toplumun bütününü ilgilendirir. Bu araştırmada öğretmen adaylarının günlük
yaşamlarında kullandıkları kablolu telefon, cep telefonu ve sıkça duydukları
son tıbbi görüntüleme cihazlarından ultrasonografi, mağnetik rezonans (MR) ve
bilgisayarlı tomografi (BT) cihazlarının çalışma prensiplerini ne derece bilebildikleri
ve bu sonuçların internet kullanımları, cinsiyet, bölüm ve sınıflara göre
değişip değişmediğinin belirlenmesi,internet kullanımlarını etkileyen faktörlerin
ortaya çıkarılması amacı ile yapılmıştır.
Üniversitede değişik bölümlerde öğrenim gören 1. ve 4. sınıflardan 629
öğretmen adayı çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada tarama (Survey)
yöntemi kullanılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket
yardımıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler frekans dağılımı, yüzde ve X2(KiKare)
testi ile istatistiksel olarak analiz edilmiştir.
Araştırma sonuçlarına göre kız ve erkek öğretmen adaylarının %54 ü
kablolu telefonlarda iletişimin ses ve ışık dalgası ile olduğunu düşünmektedirler.
Öğretmen adaylarının %40 ı cep telefonlarında iletişimin yine ses ve ışık
dalgası ile olduğunu düşünmektedirler. Sıkça kullandıkları hatta ellerinden
düşürmedikleri bu teknoloji cihazının çalışma prensibini yanlış bilmeleri
düşündürücüdür.
Öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu ultrasonografi, bilgisayarlı
tomografi ve MR cihazının da çalışma prensibini bilmemektedirler. Kablolu
telefonlar, cep telefonları, bilgisayarlı tomografi cihazı, MR cihazı ile ilgili sorulara
verilen doğru cevaplar ile internet kullanımları arasında anlamlı bir ilişki
gözlenmiş internet kullanan öğretmen adayları bu sorulara daha doğru cevap
vermişlerdir (X2 =10,049; sd=2, p=0,007<0,05)
Other ID | JA64KR72RK |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 43 Issue: 200 |