Abstract
Çizgi filmler, ikinci dil edinimi açısından alanyazında birçok katkısından
söz edilen araçlardır. Fakat bu katkı dile getirilirken uygulama veya gözleme
dayalı araştırmaların verilerinden değil, çoğunlukla genel gözlem ve varsayımlardan
hareket edildiği görülmektedir. Oysa bu türden araştırmaların verilerinin
karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi ile bu konuda daha geçerli ve kapsamlı
bir yargıya ulaşılabilir. Bu düşünceden hareketle gerçekleştirilen bu çalışmada;
çizgi filmlerin ikinci dil gelişimine olan etkisini uygulama veya gözleme dayalı
bir biçimde irdeleyen araştırmaların amaç, yöntem, bulgu ve sonuçlarını bütüncül,
karşılaştırmalı ve eleştirel bir bakışla gözden geçirerek alan uzmanlarına
konuyla ilgili kapsamlı bir değerlendirme sunmak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda
ulaşılan araştırmalar içerik çözümlemesine başvurularak incelenmiştir.
İçerik çözümlemesinde QSR NVivo 10 programından yararlanılmıştır. Çalışmanın
bulgularına göre çizgi filmlerin ikinci dil gelişimine etkisinin incelendiği
araştırmaların sayısının sınırlı olduğu saptanmıştır.