Bu çalışmada kitle iletişim araçlarının ilkokul öğrencilerinin sınıftaki davranışlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 öğretim yılında Bursa ili Yıldırım, Nilüfer ve Osmangazi ilçelerinde yer alan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilkokullarda görev yapan 84’ü kadın ve 66’sı erkek olmak üzere 150 sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışmada, Çalışkan-Ülkü (2011) tarafında geliştirilen “Kitle İletişim Araçlarının İlköğretim Öğrencilerinin Sınıf İçi Davranışlarına Etkisi Üzerine Öğretmen Görüşleri Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirliğini belirleyen Cronbach Alfa güvenirlik katsayısının 0.93 olarak bulunduğu ifade edilmiştir. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde SPSS 20.0 paket programı kullanılmıştır. Verilerin normallik dağılımını kontrol etmek için Kolmogorow- Smirnow testinden faydalanılmıştır. Veriler normal dağılım gösterdiği için parametrik testlerden olan Indepent Samples T testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) testleri kullanılmıştır. Araştırmada, sınıf öğretmenlerinin kitle iletişim araçlarının sınıf içi öğrenci davranışlarına etkisine ilişkin görüşlerinde cinsiyet, mesleki kıdem, görev yapılan yer, ikamet edilen yer ve ekonomik düzey bakımından anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Sociology |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 6 Issue: 2 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |