Research Article
BibTex RIS Cite

Kimya Öğretiminde Yeni Deneysel Arayışlar: Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Günlükleri Ekseninde Derinlemesine Bir Bakış

Year 2016, Volume: 6 Issue: 1, 17 - 45, 30.06.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı mikro-yansıtıcı öğretim süreci içinde kimya öğretmen adaylarının mesleki yeterliliklerinin gelişimlerine ilişkin kendi görüşlerini yansıtıcı günlükler aracılığıyla belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden özel durum çalışması kullanılmıştır. Buna göre öğretmen adaylarının mikro-yansıtıcı öğretim deneyimleri sırasında mesleki yeterlilikleri ile ilgili hangi alanlarda sorun yaşadıklarına, bu sorunları nasıl çözmeye çalıştıklarına ve kendilerini hangi yönlerde geliştirdikle-rine odaklanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları altı gönüllü kimya öğretmen adayından oluşmaktadır. Uygulamada her bir öğretmen adayı seçtikleri kimya konularını 4 hafta boyunca anlatmışlardır. Veri toplama aracı olarak öğretmen adaylarının sundukları derslere yönelik görüşlerini aktaracakları yansıtıcı günlükler kullanılmıştır. Yapılan içerik analizi sonucunda öğretmen adaylarının konu alanı bilgisi, pedagoji bilgisi yeterlilikleri ve geri bildirimlerin etkisi kategorileri üzerinde durdukları ortaya çıkmıştır.

References

  • Akkuzu N. (2014). “The Role of Different Types of Feedback in the Reciprocal Interaction of Teaching Performance and Self-Efficacy Belief”. Australian Journal of Teacher Education 39/3 (2014). Doi: http://dx.doi.org/10.14221/ajte.2014v39n3.3.
  • Baillie C. & Vanasupa L. (Eds.). (2003). Navigating the Materials World. London 2003.
  • Bartlett L. (1990). “Teacher Development Through Reflective Teaching”. Eds. J.C. Richards & D. Nunan. Second Language Teacher Education (1990) 202-214. New York.
  • Bezzina C. (2006). “Views from the Trenches: Beginning Teachers’ Perceptions about Their Professional Development”. Journal of In-Service Education 32 (2006) 411-430. Doi: 10.1080/1367458060102 4515.
  • Borko H., Michalec P., Timmons M. & Siddle J. (1997). “Teaching Portfolios: A Tool for Promoting Reflective Practice”. Journal of Teacher Education 48/5 (1997) 345-358.
  • Boud D. & Walker D. (1993). “Barriers to Reflection on Experience”. Eds. D. Boud, R. Cohen. & D. Walker. Using Experience for Learning (1993) 73-86. Buckingham.
  • Bredekamp S. & Copple C. (2006). Basics of Developmentally Appropriate Practice: An Introduction for Teachers of Children 3 to 6. Washington, DC 2006.
  • Canbazoğlu S. (2008). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Maddenin Tanecikli Yapısı Ünitesine İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara 2008.
  • Carlsen W. S. (1991). “Subject-Matter Knowledge and Science Teaching: A Pragmatic Perspective”. Ed. J. Brophy. Advances in Research on Teaching: Vol. 2. Teachers’ Knowledge of Subject Matter as it Relates to Their Teaching Practice (1991) 115-143.Greenwich, CT.
  • Casson H. N. (2000). Söz Söyleme Sanatı. Çev. V. Yılmaz. İstanbul 2000.
  • Cevher-Kalburan N. (2014). “Early Childhood Pre-Service Teachers’ Concerns and Solutions to Overcome Them (The Case of Pamukkale University)”. South African Journal of Education 34/1 (2014) 1-18.
  • Childs R. A. & Lawson A. (2003). “What do Teacher Candidates Know about Large-Scale Assessments? What should They Know?”. Alberta Journal of Educational Research 49/4 (2003) 354-367.
  • Corrigan D. (2006). “Preparing Teachers of Chemistry for a Global Market”. Ed. Mary B. Klein. New Teaching and Teacher Issues (2006) 141-162. New York.
  • Çakan M. (2004). “Öğretmenlerin Ölçme-Değerlendirme Uygulamaları ve Yeterlilik Düzeyleri: İlk ve Ortaöğretim”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 37/2 (2004) 99-114.
  • Çalışkan N. (2003). Sınıf Öğretmenlerinin Sözel Olmayan İletişim Davranışlarının Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum 2003.
  • Çepni S. & Azar A. (1995). “Two Approaches to the International Initial Science Teacher Education Program”. Teacher Training for the Twenty First Century (1995) 65-77.
  • Dart B., Boultan-Lewis G. M., Brownlee J. M. & Mccrindle A. R. (1998). “Change in Knowledge of Learning and Teaching Through Journal Writing”. Research Papers in Education 13/3 (1998) 291-318.
  • Davis E. A. (2004). “Knowledge Integration in Science Teaching: Analysing Teachers’ Knowledge Development”. Research in Science Education 34/1 (2004) 21-53.
  • Demirtaş H. & Özer N. (2007). “Öğretmen Adaylarının Zaman Yönetimi Becerileri ile Akademik Başarısı Arasındaki İlişki”. Eğitimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Dergisi 2/1 (2007) 34-47.
Year 2016, Volume: 6 Issue: 1, 17 - 45, 30.06.2016

Abstract

References

  • Akkuzu N. (2014). “The Role of Different Types of Feedback in the Reciprocal Interaction of Teaching Performance and Self-Efficacy Belief”. Australian Journal of Teacher Education 39/3 (2014). Doi: http://dx.doi.org/10.14221/ajte.2014v39n3.3.
  • Baillie C. & Vanasupa L. (Eds.). (2003). Navigating the Materials World. London 2003.
  • Bartlett L. (1990). “Teacher Development Through Reflective Teaching”. Eds. J.C. Richards & D. Nunan. Second Language Teacher Education (1990) 202-214. New York.
  • Bezzina C. (2006). “Views from the Trenches: Beginning Teachers’ Perceptions about Their Professional Development”. Journal of In-Service Education 32 (2006) 411-430. Doi: 10.1080/1367458060102 4515.
  • Borko H., Michalec P., Timmons M. & Siddle J. (1997). “Teaching Portfolios: A Tool for Promoting Reflective Practice”. Journal of Teacher Education 48/5 (1997) 345-358.
  • Boud D. & Walker D. (1993). “Barriers to Reflection on Experience”. Eds. D. Boud, R. Cohen. & D. Walker. Using Experience for Learning (1993) 73-86. Buckingham.
  • Bredekamp S. & Copple C. (2006). Basics of Developmentally Appropriate Practice: An Introduction for Teachers of Children 3 to 6. Washington, DC 2006.
  • Canbazoğlu S. (2008). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Maddenin Tanecikli Yapısı Ünitesine İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara 2008.
  • Carlsen W. S. (1991). “Subject-Matter Knowledge and Science Teaching: A Pragmatic Perspective”. Ed. J. Brophy. Advances in Research on Teaching: Vol. 2. Teachers’ Knowledge of Subject Matter as it Relates to Their Teaching Practice (1991) 115-143.Greenwich, CT.
  • Casson H. N. (2000). Söz Söyleme Sanatı. Çev. V. Yılmaz. İstanbul 2000.
  • Cevher-Kalburan N. (2014). “Early Childhood Pre-Service Teachers’ Concerns and Solutions to Overcome Them (The Case of Pamukkale University)”. South African Journal of Education 34/1 (2014) 1-18.
  • Childs R. A. & Lawson A. (2003). “What do Teacher Candidates Know about Large-Scale Assessments? What should They Know?”. Alberta Journal of Educational Research 49/4 (2003) 354-367.
  • Corrigan D. (2006). “Preparing Teachers of Chemistry for a Global Market”. Ed. Mary B. Klein. New Teaching and Teacher Issues (2006) 141-162. New York.
  • Çakan M. (2004). “Öğretmenlerin Ölçme-Değerlendirme Uygulamaları ve Yeterlilik Düzeyleri: İlk ve Ortaöğretim”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 37/2 (2004) 99-114.
  • Çalışkan N. (2003). Sınıf Öğretmenlerinin Sözel Olmayan İletişim Davranışlarının Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum 2003.
  • Çepni S. & Azar A. (1995). “Two Approaches to the International Initial Science Teacher Education Program”. Teacher Training for the Twenty First Century (1995) 65-77.
  • Dart B., Boultan-Lewis G. M., Brownlee J. M. & Mccrindle A. R. (1998). “Change in Knowledge of Learning and Teaching Through Journal Writing”. Research Papers in Education 13/3 (1998) 291-318.
  • Davis E. A. (2004). “Knowledge Integration in Science Teaching: Analysing Teachers’ Knowledge Development”. Research in Science Education 34/1 (2004) 21-53.
  • Demirtaş H. & Özer N. (2007). “Öğretmen Adaylarının Zaman Yönetimi Becerileri ile Akademik Başarısı Arasındaki İlişki”. Eğitimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Dergisi 2/1 (2007) 34-47.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Sociology
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Nalan Akkuzu Güven

Hüsamettin Akçay This is me

Publication Date June 30, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Akkuzu Güven, N., & Akçay, H. (2016). Kimya Öğretiminde Yeni Deneysel Arayışlar: Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Günlükleri Ekseninde Derinlemesine Bir Bakış. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 6(1), 17-45.
Adres:
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE
E-Posta:
mjh@akdeniz.edu.tr