The purpose of this research was to determine the reasons leading individuals to visit the Village Cafés (VCS), City Center Cafés (CCC) and Place of Origin Cafés (CCS). There were in total 300 participants in three group each of 100 participants. The questionaire form was of two parts, firstly the demographic variables and secondly concerning the reasons which caused participants to go to these localities. In assessing this data both descriptive statistic methods and the One-way ANOVA test were employed, and the results assessed according to a 0.05 level of significance. A five-point Likert scale was used, the range, “1=strongly disagree” to “5=strongly agree”. As a result of this study, it can be concluded participants living in the city have the possibility to go to cafés have a recreational advantage, and they spend more money and much more time on their recreational life than the other participants. The participants prefer inactive leisure activities like watching TV, resting at home and family togetherness; the reasons for going to cafés were friend-focused, being with friends, eating/drinking/playing something with them. But in the village there was a lack of recreational alternatives and the men have to go the VCS, and they prefer inactive leisure
Village Café Place of Origin Café City Center Cafés Recreation Antalya
Bu çalışmanın amacı bireylerin Köy Kahvesi, Memleket Kahvesi ve Şehir Merkezindeki Kafelere Gitme Nedenlerini belirlenmesidir. Örneklem gurubu üç farklı grubun herbirinden 100 katılımcı olmak üzere toplam 300 kişiden oluşmaktadır. Anket formu iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm; demografik bilgilerin alındığı sorlardan, ikinci bölüm; bireyleri bu mekanlara gitmeye motive eden faktörlerin belirlendiği maddelerden oluşmuştur. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerin yanında, karşılaştırmalarda ANOVA testi kullanılmış ve sonuçlar 0.01 ve 0.05 anlamlılık düzeyinde sorgulanmıştır. Çalışmada beşli Likert ölçeği (1- Kesinlikle Katılmıyorum,…, 5- Kesinlikle Katılıyorum) kullanılmıştır. Sonuç olarak şehirde yaşayanlar ve şehir merkezindeki kafelere gitme fırsatı olan bireyler diğer katılımcılara göre daha fazla rekreasyonel avantaja sahipler, rekreasyonel gerekçelerle daha fazla para ve zaman harcamaktadırlar. Katılımcılar TV izlemek, evde dinlenmek, aile ile vakit geçirmek gibi daha çok pasif rekreasyonel aktiviteleri tercih etmektedirler, kafelere gitme nedenleri arkadaşlarıyla birlikte olmak, beraber bir şeyler yemek, içmek ve oynamak gibi arkadaş odaklıdır. Bunun yanında; köylerde rekreasyonel alternatiflerin azlığı/yokluğu erkek bireyleri köy kahvesine gitmeye ve pasif rekreasyona zorlamaktadır.
Köy Kahvesi Memleket Kahvesi Şehir Merkezindeki Kafeler Rekreasyon
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |