Bu araştırmanın amacı 6-7-8. sınıf matematik dersi öğretim programında yer alan ara disiplinlere yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir. Çalışma ile 2005 yılında uygulamaya koyulan matematik dersi öğretim programında yer alan ara disiplinlerden öğretmenlerin haberdar olma düzeyleri ve ara disiplinleri işe koşma durumları ortaya çıkarılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Burdur’da 6-7-8. sınıflarda görev yapan 12 matematik öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, veriler görüşme tekniği ile elde edilmiş ve betimsel analizle çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin ara disiplinler konusunda çok az ve sınırlı bilgiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenler programın yoğun olması, zaman sıkıntısı, öğrencilerdeki sınav kaygısı ve programı yetiştirme telaşı gibi sebeplerden dolayı ara disiplinlere derslerinde çok fazla yer vereme-diklerini belirtmişlerdir. Öğretmenlerin çoğu ara disiplinlerin önemli ve gerekli olduğunu düşünmektedir; öğretim programı hafifletilirse, süre sıkıntısı ortadan kaldırılırsa ve ara disiplinler konusunda gerekli bilgilendirmeler yapılırsa, derslerinde ara disiplinleri işe koşabileceklerini söylemişlerdir. Çalışmanın so-nunda uygulamaya yönelik bazı önerilere yer verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Sociology |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 5 Issue: 1 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |