Research Article
BibTex RIS Cite

Matematik Öğretmenlerinin Ara Disiplinlere İlişkin Görüşleri

Year 2015, Volume: 5 Issue: 1, 61 - 75, 30.06.2015

Abstract

Bu araştırmanın amacı 6-7-8. sınıf matematik dersi öğretim programında yer alan ara disiplinlere yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir. Çalışma ile 2005 yılında uygulamaya koyulan matematik dersi öğretim programında yer alan ara disiplinlerden öğretmenlerin haberdar olma düzeyleri ve ara disiplinleri işe koşma durumları ortaya çıkarılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Burdur’da 6-7-8. sınıflarda görev yapan 12 matematik öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, veriler görüşme tekniği ile elde edilmiş ve betimsel analizle çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin ara disiplinler konusunda çok az ve sınırlı bilgiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenler programın yoğun olması, zaman sıkıntısı, öğrencilerdeki sınav kaygısı ve programı yetiştirme telaşı gibi sebeplerden dolayı ara disiplinlere derslerinde çok fazla yer vereme-diklerini belirtmişlerdir. Öğretmenlerin çoğu ara disiplinlerin önemli ve gerekli olduğunu düşünmektedir; öğretim programı hafifletilirse, süre sıkıntısı ortadan kaldırılırsa ve ara disiplinler konusunda gerekli bilgilendirmeler yapılırsa, derslerinde ara disiplinleri işe koşabileceklerini söylemişlerdir. Çalışmanın so-nunda uygulamaya yönelik bazı önerilere yer verilmiştir.

References

  • Akyol Ş. (2011). İlköğretim II. Kademe Matematik Dersi Öğretim Programında Yer Alan Ara Disiplinlere Yönelik Öğretmen Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara 2011.
  • Coşkun-Diker Y. & Demirel M. (2009). “Proje Tabanlı Öğrenme İle Desteklenen Disiplinler Arası Öğretim Yaklaşımına İlişkin Bir Durum Çalışması”. 1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi Tam Metin Bildiriler Kitabı (2009) 1-22.
  • DENI (Department of Education), (2008). Educational (Cross-Curricular) Themes. Kaynak: http://www.deni.gov.uk/cct_1.pdf. Erişim tarihi: 10.05.2011.
  • ERG (Eğitim Reformu Girişimi), (2005). Yeni Öğretim Programlarını İnceleme ve Değerlendirme Raporu. Kaynak: ilkogretim-online.org.tr/vol5say1/yenimufredat_raporu%5B1%5D.pdf. Erişim tarihi: 10.04.2011.
  • Ermiş S. (2008). Sosyal Bilgiler Dersindeki Ara Disiplinlerin Sınıf İçi Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Bolu 2008.
  • Gözütok F. D. & Alkın S. (2008). “İlköğretim Öğretmenlerinin Programdaki Ara Disiplin Yaklaşımına İlişkin Görüşleri”. Proceedings of International Conference on Educational Sciences 2 (2008) 839-85, 23-25 Haziran 2008.
  • MEB (2009). “6-8 Sınıflar Matematik Dersi Öğretim Programı”. Kaynak: http://ttkb.meb.gov.tr. Erişim tarihi: 23.04.2014.
  • Miles M. & Huberman A. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Source Book. Thousand Oakes, California 1994.
  • Naval C., Print M. & Iriarte C. (2003). “Civic Education in Spain: A Critical Review of Policy”. http://www.jsse.org/2003-2/spain_naval.htm. Erişim tarihi: 10.03.2011.
  • Taş D. İ. (2010). 2005 İlköğretim Programının Hazırlanmasında Görev Alan Ara Disiplinler Komisyonu Üyelerinin ve Sınıf Öğretmenlerinin Ara Disiplin Yaklaşımı Konusundaki Bilgi Durumu ve Görüşle-rinin Belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara 2010.
  • Yağcı E., Demirel M. & Tatar Ö. (2009). “Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Bütünleştirilmiş Program Yaklaşımı Açısından Değerlendirilmesi”. Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi. Günümüzde Balkanlarda Eğitim Kongre Tam Metin Kitabı (2009) 148-152.
  • Yıldırım A. & Şimşek H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara 2008.
Year 2015, Volume: 5 Issue: 1, 61 - 75, 30.06.2015

Abstract

References

  • Akyol Ş. (2011). İlköğretim II. Kademe Matematik Dersi Öğretim Programında Yer Alan Ara Disiplinlere Yönelik Öğretmen Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara 2011.
  • Coşkun-Diker Y. & Demirel M. (2009). “Proje Tabanlı Öğrenme İle Desteklenen Disiplinler Arası Öğretim Yaklaşımına İlişkin Bir Durum Çalışması”. 1. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi Tam Metin Bildiriler Kitabı (2009) 1-22.
  • DENI (Department of Education), (2008). Educational (Cross-Curricular) Themes. Kaynak: http://www.deni.gov.uk/cct_1.pdf. Erişim tarihi: 10.05.2011.
  • ERG (Eğitim Reformu Girişimi), (2005). Yeni Öğretim Programlarını İnceleme ve Değerlendirme Raporu. Kaynak: ilkogretim-online.org.tr/vol5say1/yenimufredat_raporu%5B1%5D.pdf. Erişim tarihi: 10.04.2011.
  • Ermiş S. (2008). Sosyal Bilgiler Dersindeki Ara Disiplinlerin Sınıf İçi Uygulamalarına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Bolu 2008.
  • Gözütok F. D. & Alkın S. (2008). “İlköğretim Öğretmenlerinin Programdaki Ara Disiplin Yaklaşımına İlişkin Görüşleri”. Proceedings of International Conference on Educational Sciences 2 (2008) 839-85, 23-25 Haziran 2008.
  • MEB (2009). “6-8 Sınıflar Matematik Dersi Öğretim Programı”. Kaynak: http://ttkb.meb.gov.tr. Erişim tarihi: 23.04.2014.
  • Miles M. & Huberman A. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Source Book. Thousand Oakes, California 1994.
  • Naval C., Print M. & Iriarte C. (2003). “Civic Education in Spain: A Critical Review of Policy”. http://www.jsse.org/2003-2/spain_naval.htm. Erişim tarihi: 10.03.2011.
  • Taş D. İ. (2010). 2005 İlköğretim Programının Hazırlanmasında Görev Alan Ara Disiplinler Komisyonu Üyelerinin ve Sınıf Öğretmenlerinin Ara Disiplin Yaklaşımı Konusundaki Bilgi Durumu ve Görüşle-rinin Belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara 2010.
  • Yağcı E., Demirel M. & Tatar Ö. (2009). “Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Bütünleştirilmiş Program Yaklaşımı Açısından Değerlendirilmesi”. Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi. Günümüzde Balkanlarda Eğitim Kongre Tam Metin Kitabı (2009) 148-152.
  • Yıldırım A. & Şimşek H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara 2008.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Sociology
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Şule Akyol

Publication Date June 30, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Akyol, Ş. (2015). Matematik Öğretmenlerinin Ara Disiplinlere İlişkin Görüşleri. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 5(1), 61-75.
Adres:
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE
E-Posta:
mjh@akdeniz.edu.tr