Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevme Eğilimlerinin İncelenmes

Year 2013, Volume: 3 Issue: 2, 279 - 286, 30.12.2013

Abstract

Okul öncesi dönem, çocuğun ilköğretim yıllarına kadar temel gelişimsel ve eğitimsel ihtiyaçlarının karşılandığı zaman dilimidir. Bu süreçte, karşılanması gereken en temel gereksinim sevgi ve ilgi ihtiyacı- dır. Bu çalışma, çocukların tüm gelişim alanlarında ve temel öğrenmelerinde büyük bir öneme sahip olan okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk sevme eğilimlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu 2011-2012 Eğitim öğretim yılında Akdeniz Üniversitesi ve Çukurova Üniversitesi’nin Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemini ise Akdeniz Üniversitesi’nden 320, Çukurova Üniversitesi’nden 290 olmak üzere toplam 610 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanmış kişisel bilgi formu ve Barnett, & Sinisi (1990) tarafından insanların çocuklara yönelik tutumlarını ölçme amacıyla geliştirilen, Duyan, & Gelbal (2008) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Barnett, Çocuk Sevme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın istatistiksel analizi için değişkenlerin yapısına ve verilerin özelliklerine uygun olacak şekilde parametrik ve parametrik olmayan istatistiksel yöntemlerden faydalanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, okul öncesi öğretmen adaylarını

References

  • Anthony, L., Gutermuth, A., Bruno J., Glanville, D. N., Naiman, W., Daniel, C., & Shaffer, S. (2005). “The Relationships Between Parenting Stress, Parenting Behaviour and Preschoolers’ Social Competence and Behaviour Problems in the Classroom”. Infant and Child Development, 14, 133-154.
  • Bangel, N. J., Moon, S. M., & Capobianco, B. M. (2010). “Preservice Teachers' Perceptions and Experiences in a Gifted Education Training Model Gifted Child”. Quarterly, 54 (3), 209-221.
  • Barnett, M. A., & Sinisi, C. S. (1990). “The initial validation of a Liking of Children Scale”. Journal of Personality Assessment, 55, 161-167. Bishop, W. E. (1980). “Successful Teachers of The Gifted”. Eds. In Renzulli, J. S., & Stoddard, E. P., Under one cover: Gifted and Talented Education in Perspective, 152-160. Reston, VA.
  • Barone, T., Berliner, D. C., Blanchard, J., Casanova, U., & McGowan, T. (1996). “A Future for Teacher Education”. Ed. J. Siluka. Handbook of Research on Teacher Education, (2nd ed.), 1108-1149. New York: Macmillan.
  • Çimen, M. (1988). Cinsiyet ve Bazı Sosyo-Ekonomik Değişkenlerin, Lise Öğrencilerinin Mesleki İlgilerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Çermik, H. Doğan, B., & Şahin, A. (2010). “Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Sebepleri”. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (II), 201-212
  • Cottone, E. A., Mashburn, A., & Rimm-Kaufman, S. E. (2008). “Relationships Between Teachers and Preschoolers Who are At Risk: Contribution of Children’s Language Skills, Temperamentally Based Attributes, And Gender”. Early Education And Development, 19 (4), 600-621.
  • Darling-Hammond, L. (2000). “How Teacher Education Matters”. Journal of Teacher Education, 51 (3), 166-173.
  • Davalos, R., & Griffin, G. (1999). “The Impact of Teachers' Individualized Practices on Gifted Students in Rural, Heterogeneous Classrooms”. Roeper Review, 21 (4), 308-314.
Year 2013, Volume: 3 Issue: 2, 279 - 286, 30.12.2013

Abstract

References

  • Anthony, L., Gutermuth, A., Bruno J., Glanville, D. N., Naiman, W., Daniel, C., & Shaffer, S. (2005). “The Relationships Between Parenting Stress, Parenting Behaviour and Preschoolers’ Social Competence and Behaviour Problems in the Classroom”. Infant and Child Development, 14, 133-154.
  • Bangel, N. J., Moon, S. M., & Capobianco, B. M. (2010). “Preservice Teachers' Perceptions and Experiences in a Gifted Education Training Model Gifted Child”. Quarterly, 54 (3), 209-221.
  • Barnett, M. A., & Sinisi, C. S. (1990). “The initial validation of a Liking of Children Scale”. Journal of Personality Assessment, 55, 161-167. Bishop, W. E. (1980). “Successful Teachers of The Gifted”. Eds. In Renzulli, J. S., & Stoddard, E. P., Under one cover: Gifted and Talented Education in Perspective, 152-160. Reston, VA.
  • Barone, T., Berliner, D. C., Blanchard, J., Casanova, U., & McGowan, T. (1996). “A Future for Teacher Education”. Ed. J. Siluka. Handbook of Research on Teacher Education, (2nd ed.), 1108-1149. New York: Macmillan.
  • Çimen, M. (1988). Cinsiyet ve Bazı Sosyo-Ekonomik Değişkenlerin, Lise Öğrencilerinin Mesleki İlgilerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Çermik, H. Doğan, B., & Şahin, A. (2010). “Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini Tercih Sebepleri”. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28 (II), 201-212
  • Cottone, E. A., Mashburn, A., & Rimm-Kaufman, S. E. (2008). “Relationships Between Teachers and Preschoolers Who are At Risk: Contribution of Children’s Language Skills, Temperamentally Based Attributes, And Gender”. Early Education And Development, 19 (4), 600-621.
  • Darling-Hammond, L. (2000). “How Teacher Education Matters”. Journal of Teacher Education, 51 (3), 166-173.
  • Davalos, R., & Griffin, G. (1999). “The Impact of Teachers' Individualized Practices on Gifted Students in Rural, Heterogeneous Classrooms”. Roeper Review, 21 (4), 308-314.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Sociology
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Zeliha Yazıcı

Publication Date December 30, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Yazıcı, Z. (2013). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevme Eğilimlerinin İncelenmes. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 3(2), 279-286.
Adres:
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE
E-Posta:
mjh@akdeniz.edu.tr