Bu makale "The Big Bang Theory" (2007) isimli ABD televizyon komedi dizisinden örnekler kullanarak `geeklerin eril kimlik olarak popüler kültürdeki temsiliyetlerini analiz edecektir. Daha önceleri rasyonalite ve asosyalleşme ile marjinalleştirilen erkek ;geek' kimliği şimdi öykünün itici gücü olmuştur. Popüler kültürde bir geek'in neden ana karakter olarak kullanıldığı ise daha geniş sosyal, kültürel ve ekonomik sebeplerle açıklanmıştır: kurumsal kapitalizme olan destekteki düşüş ve bilime duyulan geniş ilgi. Bu çalışma geek'i daha geniş tanımlamalarından ayırarak onu neyin oluşturduğuna dair çalışır bir tanımlama önermek ve cinselliğin nasıl simgelendiğine odaklanarak eril hegemonyanın daha geleneksel temsillerinden ayrıştırmayı amaçlamaktadır. Erkeğin diğer temsilleri olan cinsellik ve cinsel yeterlilik eril hegemonyanın popüler belirtileri olmasına rağmen ;geek' cinselliğin reddi ve münzeviliğe odaklanmasıyla bu noktada ayırt edilebilmektedir.
This paper will analyse the growth in representation of geeks as a form of masculine identity in popular culture using examples from US TV sitcom, The Big Bang Theory (2007) Previously represented as marginalised, male geeks, and the characteristics of geek identity, rationality and incompetence at social behaviours are now drivers of narratives. A number of reasons are given as to why the geek is currently a central character in popular culture, which are related to wider social, cultural and economic matters: the decline in support of corporate capitalism and a wider interest in science. This paper seeks to offer a workable definition of what constitutes a geek, which differentiates it from broader parlance, and distinguishes it further from more traditional representations of masculine hegemony by focussing on the way in which sexuality is represented. Other representations of men portray sexuality and sexual prowess as popular indicators of masculine hegemony, yet the geek is distinguishable in the denial of sexuality and an increased focus on asceticism.
Other ID | JA54UY53GF |
---|---|
Journal Section | Articles |
Publication Date | August 5, 2016 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 2 |