Bilindiği üzere görünürde pek çok erkeklik mevcuttur (Connel, 1995; Ciccone, 2009). Özellikle kadın cinsinin temsilleriyle olan etkileşimi düşünüldüğünde, erkek olmanın farklı ifadeleri arasında bir süreklilik söz konusudur. Her zaman risk altında olan kadın ve kadın olmanın onayının “cinsel şöhretle” sağlanması; kadının fiziksel tatminini kabul etmeme; seks müşterisi olsun ya da olmasın erkekle kadını karşılaştıran Eros hakkında kolektif, standart ve retorik bir tasarım üretme; ve erkeğin cinselliği - taşkınlık - ile kadınınki - hizmet - arasında (Tabet, 2004) oldukça çeşitli temsiller belirleme gibi bazı kültürel etkiler, hiyerarşinin ve erkeğin kadın üzerinde üstünlük kurduğu ikili sistemlerin yapay bir şekilde kurulmasına etki eder. Bu yazı farklı erotik modeller ve erkek tahakkümünün ön koşulu olması nedeniyle “erkek olmanın kesin yolu”nu meşrulaştıran fiziksel hazzın dinamikleri (Bourdieu, 1998) üzerine eleştirel bir yaklaşım sunmayı amaçlamaktadır. Yazıda 2013 yılında Cenova Üniversitesi’nde gerçekleştirilen, seks ticareti ve turizmine karşı savaşım üzerine yapılmış ve özellikle seks piyasasının tüketicilerine odaklanan araştırmanın sonuçları kullanılmıştır. Araştırma pek çok niteliksel yöntem kullanılarak yürütülmüştür: seks işçiliği teması çerçevesinde bilgilerin ve fikirlerin alındığı radyo röportajı, okullu genç erkekler ve kadınlarla yarı yapılandırılmış görüşmeler, seks piyasasındaki müşteriler ve (kadın ve trans) seks işçileriyle derinlemesine görüşmeler, seks piyasası müşterilerinin sıkça ziyaret ettiği internet sitelerinin analizi. Seks hizmeti satın alma pratiklerinin ve yaklaşımlarının tüketicilerin sınıflandırılmasıyla değil toplumsal sınıf aracılığıyla ilişkilendirilmesi akılda tutularak, bu yazı görünürdeki “erkekliklere” odaklanacak, müşterilerin ve müşteri olmayanların eşit bir şekilde suçlu olduğu önermesiyle (Leonini, 1999) yola çıkacaktır.
As known, masculinities on stage are plural (Connel, 1995; Ciccone, 2009), furthermore there is a continuity between the various expressions of being male, especially when considering interaction with female gender representations. Synthetically, some cultural influences contribute in a dichotomist system, amounting to a hierarchy and to the supremacy of male over female gender, which fact involves: a female citizenship always at risk, being its acknowledgement owed to the “sexual reputation”; disavowal of female physical pleasure; a collective, standardized and rhetoric imagination about Eros, crossing men and women, sex clients or not, and pinpointing highly diversified representations between male sexuality - outburst – and female one - service (Tabet, 2004). The paper is intended to a critical approach on various erotic models and on dynamics of physical pleasure legitimating “a certain way to be male” right because of the prerequisite of male domination (Bourdieu, 1998). It arises from the outcomes of a research by University of Genoa in 2013, in range of the ETTS, a European project on fight against sexual trafficking and tourism, with a special focus on consumers of the sex market. The research was carried out by using a number of qualitative research techniques: radio interviews through which opinions and representations where gathered on the theme of prostitution; half-structured interviews to young men and women attending the upper school; in-depth interviews to clients of sex markets, and to sex workers (women and transgender); analysis of websites more frequently visited by clients of sex markets. Having in mind that sex buying approach and practices do cross through social classes, rather than focusing on a categorization of sex consumers, the paper will focus on “masculinities” on stage, moving from the premise that clients and non-clients are equally grounded (Leonini, 1999).
Other ID | JA34FS57YZ |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 5 |