Popüler kültür söyleminin bir aracı olan müzik videoları, müzik endüstrisinin müziğin görsel yanı üzerindeki etkisi ve hemen hemen görsel odaklı olan yeni medyanın ortaya çıkışı (internet, sosyal medya) sayesinde daha yaygın hale gelmiş ve ve herkes tarafından kabul görmeye başlamıştır. Bu makale, sanatçı Marylin Manson’un (s) Aint adlı videosunda yer alan ve bir eşikte olma hali olarak, veya hegemonik erkekliğin ve onun öğelerinin; beden, heteroseksüellik ve erkeksi failliğin inşasına yönelik bir tehdit olarak konumlanan çeşitli bayağılık biçimlerini ele almaktadır. Aynı zamanda söz konusu videoda kadın temsilinin eksikliğine ve heteroseksüelliğin hegemonik ve madun formlarını (BDSM kültürü) yaratan heteronormativenin ayrıcalıklı kılınmasına dikkati çekmektedir
Music videos as a medium of popular cultural discourses have become more widespread and acknowledged by the public because of the music industry's emphasis on visual aspect of music and the rise of new media (internet, social media) that are more or less visual-oriented. The article examines the presence of various types of abjection in the video (s)Aint by the artist Marilyn Manson, positioned as liminal or threatening to the construction of hegemonic masculinity and its elements: body, heterosexuality and agency. It also highlights the lacking representation of women in the video and the privileging principle of heteronormativity that also creates hegemonic and subordinate forms of heterosexuality (BDSM culture).
Other ID | JA34GP42JY |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 3 |