abalık kurumunun erkeklik performanslarının tamamlanmasının kanıtı olarak öne sürülmesini ele alan Özlem Özgür’ün Türk Sinemasında Baba Temsili isimli kitabında, Delphi tekniği kulanılarak geliştirilen veri toplama yöntemi ile parametreler oluşturulmuş ve örnekleme dâhil edilen filmlere yönelik uygulama gerçekleştirilerek, nitel değerlendirmeler yapılmıştır.
Çalışmada, iktidarın erkekle eşleştirilmesinin belirleyicisi olarak ataerkillik, ‘erkekliğin tamamlanabilmesi’ için gerekli görülen aşamalar çerçevesinde irdelenmiştir. ‘Erkek olmak’ için gerekli görülen geçiş aşamaları, yani sünnet, askerlik, iş bulma, evlilik ve ardından çocuk sahibi olup babalık sıfatını kazanma, gelişim sürecinin toplumsal karşılıkları ile ilişkilendirilmiştir. Babalığın, “erkek bir ebeveyn ve onun çocuğu arasındaki biyolojik ve sosyal ilişkiyi ifade eden olgu” olduğu tanımından hareket eden çalışma, Türk toplumunun kültürel yapısındaki baba motifi ile Türk sinemasında baba temsilleri arasında nasıl bir ilişki bulunduğunu ortaya koyma amacını taşımaktadır. Bu doğrultuda kitapta; “Filmlerde babalık temsillerini yeniden üreten temel öğeler nelerdir?”, “Filmler baba figürünün geçirdiği değişimlere ilişkin hangi temsilleri sunmaktadır?”, “Filmler aracılığı ile babalığa dair temsiller ile ülkenin toplumsal, kültürel ve politik yapısı arasında nasıl bir ilişki bulunmaktadır?” sorularına yanıt aranmıştır. Buradan hareketle bu çalışmada, 1960-2014 yılları arasında çekilen ve amaca yönelik örneklem ile seçilmiş filmlerde babalığın temsil edilişi irdelenmiştir.
Babalık kurumunun erkeklik performanslarının tamamlanmasının kanıtı olarak öne sürülmesini ele alan Özlem Özgür’ün Türk Sinemasında Baba Temsili isimli kitabında, Delphi tekniği kulanılarak geliştirilen veri toplama yöntemi ile parametreler oluşturulmuş ve örnekleme dâhil edilen filmlere yönelik uygulama gerçekleştirilerek, nitel değerlendirmeler yapılmıştır.
Çalışmada, iktidarın erkekle eşleştirilmesinin belirleyicisi olarak ataerkillik, ‘erkekliğin tamamlanabilmesi’ için gerekli görülen aşamalar çerçevesinde irdelenmiştir. ‘Erkek olmak’ için gerekli görülen geçiş aşamaları, yani sünnet, askerlik, iş bulma, evlilik ve ardından çocuk sahibi olup babalık sıfatını kazanma, gelişim sürecinin toplumsal karşılıkları ile ilişkilendirilmiştir. Babalığın, “erkek bir ebeveyn ve onun çocuğu arasındaki biyolojik ve sosyal ilişkiyi ifade eden olgu” olduğu tanımından hareket eden çalışma, Türk toplumunun kültürel yapısındaki baba motifi ile Türk sinemasında baba temsilleri arasında nasıl bir ilişki bulunduğunu ortaya koyma amacını taşımaktadır. Bu doğrultuda kitapta; “Filmlerde babalık temsillerini yeniden üreten temel öğeler nelerdir?”, “Filmler baba figürünün geçirdiği değişimlere ilişkin hangi temsilleri sunmaktadır?”, “Filmler aracılığı ile babalığa dair temsiller ile ülkenin toplumsal, kültürel ve politik yapısı arasında nasıl bir ilişki bulunmaktadır?” sorularına yanıt aranmıştır. Buradan hareketle bu çalışmada, 1960-2014 yılları arasında çekilen ve amaca yönelik örneklem ile seçilmiş filmlerde babalığın temsil edilişi irdelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Philosophy, Anthropology, Sociology |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 11 |