Dinin sosyal hayat ve kültürel yapı üzerinde etkileri bulunmaktadır. İnsanlık tarihi boyunca dinler insanların yaşamlarını etkilemiş ve onların hayatlarının şekillenmesinde önemli olmuştur. Hristiyanlığın ve kültürünün Danimarka toplumunun kimliğinin oluşmasında önemli rolü bulunmaktadır. Çalışmada kültürlerarası din eğitimi konusunda Danimarka eğitim sisteminin getirmiş olduğu yasal öneriler ve dinin tarihi süreç içerisinde Danimarka eğitim sistemine etkisi ve bugünkü din eğitiminin şekillenmesindeki rolü ele alınmıştır. Danimarka toplumunun çok kültürlü yapısının farklılıklara karşı yaklaşımını ve Danimarka ilköğretim kurumlarındaki din eğitimi modelinin kültürlerarası din eğitimine katkılarının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden literatür taramasının kullanıldığı araştırmada, Danimarka’daki din eğitimi üzerine kaleme alınmış olan güncel literatür, kanunlar ve yönetmelikler taranmıştır. Danimarka’da, tarihsel süreç içerisinde dini bir kurum olarak başlayan ilkokul, zamanla topluma bilgi veren seküler bir kuruma dönüşmüştür. Günümüz Danimarka ilköğretim kurumlarındaki din eğitimi müfredatında, Hristiyanlık dışındaki dinlere de yer verilir fakat öncelikle Evangelist-Lutheryan Hristiyanlık öğretilmektedir. Din kültürel ve geleneksel açıdan önem arz etmektedir. Danimarka eğitim sistemindeki din eğitimi modelinin çok kültürlü toplumlar için eğitim programlarının geliştirilmesinde katkı sağlası hedeflenmektedir. Eğitim yoluyla kültürel çeşitliliğin korunması, tolerans ve hoşgörü kültürünün geliştirilmesi önem arz etmektedir. Danimarka okullarındaki eğitim modelinin bu amaçlara ulaşmada etkili olduğu düşünülmektedir.
Religion has effects on social life and cultural structure. Throughout human history, religions have influenced people's lives and have been important in shaping their lives. Christianity and its culture have an important role in shaping the identity of Danish society. In this study, the legal proposals brought by the Danish education system on intercultural religious education and the impact of religion on the Danish education system in the historical process and its role in shaping today's religious education are discussed. The study employs qualitative desk-based research, in order to review the current literature, the laws and regulations on religious education in Denmark. In Denmark, the primary school, which started as a religious institution in the historical process, has gradually transformed into a secular institution that provides information to the society. In the religious education curriculum in Danish primary schools today, religions other than Christianity are included, but primarily Evangelical Lutheran Christianity is taught. Religion is culturally and traditionally important. The model of religious education in the Danish education system can be considered a model for modern societies. It is important to preserve cultural diversity through education and to develop a culture of tolerance and tolerance. It can be argued that the education model in Danish schools is effective in achieving these goals.
Religious Education Religious Education in Denmark Culture Intercultural Education Christian Studies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2024 |
Submission Date | January 20, 2024 |
Acceptance Date | February 4, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 3 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.