Research Article
BibTex RIS Cite

The Importance of 21st Century Teaching Skills in Religious Education

Year 2024, Volume: 3 Issue: 2, 98 - 105, 31.12.2024

Abstract

This article addresses the necessity of restructuring religious education in the rapidly changing and globalizing 21st-century world. Contemporary society demands not only the acquisition of knowledge but also the development of skills to interpret, analyze, and apply this knowledge effectively. In this context, it is suggested that religious education should evolve into a multifaceted framework that goes beyond imparting religious knowledge to equipping individuals with critical thinking, problem-solving, communication, collaboration, and digital literacy skills.The article explores how these skills can be integrated into religious education processes and examines their contributions to individuals' spiritual growth, social lives, and ability to balance personal values with modern life. Critical thinking plays a key role in helping individuals question, interpret, and relate religious knowledge to contemporary issues, while problem-solving skills enable creative and sustainable solutions to religious and spiritual challenges. Communication and collaboration skills support effective interaction with diverse religious communities and individuals, fostering social cohesion. Digital literacy, on the other hand, empowers individuals to access accurate information and evaluate it within an ethical framework, especially amidst the information overload of the digital age. The importance of considering religious education as a learning domain that goes beyond individual spiritual development to contribute to social and global understanding is emphasized.

References

  • Akman, Abdurrahman. “Dijital okuryazarlık becerilerine ilişkin öğrenci algıları”. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17/3 (31 Temmuz 2024), 538-561. https://doi.org/10.25287/ohuiibf.1423190
  • Arican, Sümeyra - Mutlu, Şefika. “Anadolu İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Öğrenme Becerileri ile Okul İklimi Düzeyleri”. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 64/2 (30 Kasım 2023), 701- 702. https://doi.org/10.33227/auifd.1347688
  • Arici, İsmail - Angin, Yasemin Nakşiye. “İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİ”. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 201. https://doi.org/10.18498/amauifd.325835
  • Arslan, Hasan. “Din Psikolojisi Açısından İnsanda Yaratıcı Düşünce”, 97.
  • Aslan, Mehmet vd. “Ortaöğretim Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerileri Kullanım Yeterlikleri”. Hacettepe University Journal of Education, 1-22. https://doi.org/10.16986/HUJE.2019051590
  • Coşkun, Mehmet Kamil. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri (İlahiyat-Eğitim DKAB Karşılaştırması)”.
  • Çeti̇Nkaya, Zeynep. “Türkçe Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünmeye İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi”, 94.
  • Duman, Bilal - Aybek, Birsel. “SÜREÇ TEMELLİ VE DİSİPLİNLERARASI ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI”, 11.
  • Gönül, Duygu AYDIN - Di̇Li̇Düzgün, Selahattin. “Çocuk Edebiyatında 4C Becerileriyle İlgili Yapılan Çalışmalara Yönelik Bir Meta Sentez Çalışması”, 3.
  • Güntaş, Selime. “Eğitimde Güncel Yaklaşımların Odağında Öğrenenlerin İyi Oluş Hallerinin Değerlendirilmesi”. Uluslararası Sosyal Bilimler Ve Sanat Araştırmaları Dergisi 2/2 (ts.), 111.
  • Gür, Hülya vd. “21. yy becerileri ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması”, 217.
  • Kayabaşı, Yücel - Akcengiz, Seren. “Eğitim Fakültesinde Okuyan Öğretmen Adaylarının İletişim Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi 33 (ts.), 87.
  • Kolektif. Eğitim ve 21 .Yüzyıl Becerileri. Nobel Akademik Yayıncılık, 2021.
  • Özyurt, Melike. “21. Yüzyıl Becerileri Öğretimi Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlanması: Geçerlik Güvenirlik Çalışması”. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 16/30 (20 Ekim 2020), 2573.
  • Parlak, Bekir. “DİJİTAL ÇAĞDA EĞİTİM: OLANAKLAR VE UYGULAMALAR ÜZERİNE BİR ANALİZ”, 1745.
  • Sezer, Dr Nilüfer. “ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ”, 10.
  • Şara Hürsoy, Perihan vd. “Probleme Dayalı Öğrenme Uygulamalarının Eleştirel Düşünme Eğilimine ve Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutuma Etkisi ve Uygulamalara İlişkin Öğrenci Görüşleri”. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi 15/2 (28 Ağustos 2024), 703. https://doi.org/10.51460/baebd.1467443
  • Şimşek, Muhammed Emin. “Dijital Din Eğitimi”. İlahiyat Akademi 19 (30 Haziran 2024), 252. https://doi.org/10.52886/ilak.1435052
  • Yi̇Ği̇T, Yasin. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Öğrencilere Problem Çözme Becerisi Kazandırma Yeterliği Üzerine Bir Alan Araştırması (Türkiye Örneği)”. Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 53 (15 Haziran 2021), 136-137. https://doi.org/10.21054/deuifd.878017

Din Eğitiminde 21.Yüzyıl Öğreten Becerilerinin Önemi

Year 2024, Volume: 3 Issue: 2, 98 - 105, 31.12.2024

Abstract

Bu makale, hızla değişen ve küreselleşen 21. yüzyıl dünyasında din eğitiminin yeniden yapılandırılması gerekliliğini ele almaktadır. Günümüz dünyası, bireylerden yalnızca bilgiye sahip olmayı değil, bu bilgiyi anlamlandırma, yorumlama ve uygulama becerilerini de geliştirmelerini talep etmektedir. Bu doğrultuda, din eğitiminin bireyleri yalnızca dini bilgilerle donatmanın ötesine geçerek, eleştirel düşünme, problem çözme, iletişim, iş birliği ve dijital okuryazarlık gibi becerileri kazandırmayı hedefleyen çok yönlü bir yapıya dönüşmesi önerilmektedir. Makale, söz konusu becerilerin din eğitimi süreçlerine nasıl entegre edilebileceğini ve bu entegrasyonun bireylerin manevi gelişimlerine, toplumsal yaşamlarına ve kişisel değerlerini modern yaşamla uyumlu bir şekilde dengeleme kapasitelerine olan katkılarını incelemektedir. Eleştirel düşünme, bireylerin dini bilgileri sorgulama, anlamlandırma ve güncel meselelerle ilişkilendirme süreçlerinde kritik bir rol oynarken; problem çözme becerisi, dini ve manevi sorunlara yaratıcı ve sürdürülebilir çözümler üretmelerini sağlamaktadır. İletişim ve iş birliği becerileri, bireylerin farklı dini topluluklar ve bireylerle etkili bir şekilde etkileşim kurmasını ve toplumsal dayanışmayı güçlendirmesini desteklemektedir. Dijital okuryazarlık ise, dijital çağın getirdiği bilgi kirliliği karşısında bireylerin doğru bilgiye erişim ve bu bilgiyi etik bir çerçevede değerlendirme becerilerini geliştirmesine olanak tanımaktadır. Din eğitiminin bireysel manevi gelişimin ötesinde, toplumsal ve küresel anlayışa katkıda bulunabilecek bir öğrenme alanı olarak ele alınmasının önemine dikkat çekilmektedir.

References

  • Akman, Abdurrahman. “Dijital okuryazarlık becerilerine ilişkin öğrenci algıları”. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17/3 (31 Temmuz 2024), 538-561. https://doi.org/10.25287/ohuiibf.1423190
  • Arican, Sümeyra - Mutlu, Şefika. “Anadolu İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Öğrenme Becerileri ile Okul İklimi Düzeyleri”. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 64/2 (30 Kasım 2023), 701- 702. https://doi.org/10.33227/auifd.1347688
  • Arici, İsmail - Angin, Yasemin Nakşiye. “İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİ”. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 201. https://doi.org/10.18498/amauifd.325835
  • Arslan, Hasan. “Din Psikolojisi Açısından İnsanda Yaratıcı Düşünce”, 97.
  • Aslan, Mehmet vd. “Ortaöğretim Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerileri Kullanım Yeterlikleri”. Hacettepe University Journal of Education, 1-22. https://doi.org/10.16986/HUJE.2019051590
  • Coşkun, Mehmet Kamil. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri (İlahiyat-Eğitim DKAB Karşılaştırması)”.
  • Çeti̇Nkaya, Zeynep. “Türkçe Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünmeye İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi”, 94.
  • Duman, Bilal - Aybek, Birsel. “SÜREÇ TEMELLİ VE DİSİPLİNLERARASI ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI”, 11.
  • Gönül, Duygu AYDIN - Di̇Li̇Düzgün, Selahattin. “Çocuk Edebiyatında 4C Becerileriyle İlgili Yapılan Çalışmalara Yönelik Bir Meta Sentez Çalışması”, 3.
  • Güntaş, Selime. “Eğitimde Güncel Yaklaşımların Odağında Öğrenenlerin İyi Oluş Hallerinin Değerlendirilmesi”. Uluslararası Sosyal Bilimler Ve Sanat Araştırmaları Dergisi 2/2 (ts.), 111.
  • Gür, Hülya vd. “21. yy becerileri ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması”, 217.
  • Kayabaşı, Yücel - Akcengiz, Seren. “Eğitim Fakültesinde Okuyan Öğretmen Adaylarının İletişim Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi 33 (ts.), 87.
  • Kolektif. Eğitim ve 21 .Yüzyıl Becerileri. Nobel Akademik Yayıncılık, 2021.
  • Özyurt, Melike. “21. Yüzyıl Becerileri Öğretimi Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlanması: Geçerlik Güvenirlik Çalışması”. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 16/30 (20 Ekim 2020), 2573.
  • Parlak, Bekir. “DİJİTAL ÇAĞDA EĞİTİM: OLANAKLAR VE UYGULAMALAR ÜZERİNE BİR ANALİZ”, 1745.
  • Sezer, Dr Nilüfer. “ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ”, 10.
  • Şara Hürsoy, Perihan vd. “Probleme Dayalı Öğrenme Uygulamalarının Eleştirel Düşünme Eğilimine ve Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutuma Etkisi ve Uygulamalara İlişkin Öğrenci Görüşleri”. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi 15/2 (28 Ağustos 2024), 703. https://doi.org/10.51460/baebd.1467443
  • Şimşek, Muhammed Emin. “Dijital Din Eğitimi”. İlahiyat Akademi 19 (30 Haziran 2024), 252. https://doi.org/10.52886/ilak.1435052
  • Yi̇Ği̇T, Yasin. “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Öğrencilere Problem Çözme Becerisi Kazandırma Yeterliği Üzerine Bir Alan Araştırması (Türkiye Örneği)”. Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 53 (15 Haziran 2021), 136-137. https://doi.org/10.21054/deuifd.878017
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Education
Journal Section Research Articles
Authors

Hanife Çakıroğlu 0009-0001-6640-1195

Publication Date December 31, 2024
Submission Date November 29, 2024
Acceptance Date December 30, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 3 Issue: 2

Cite

ISNAD Çakıroğlu, Hanife. “Din Eğitiminde 21.Yüzyıl Öğreten Becerilerinin Önemi”. MANAS Journal of Religious Sciences 3/2 (December 2024), 98-105.