Günümüzde sosyal medya kullanımı gün geçtikçe artmaktadır. İnsanlar olaylara karşı tepkilerini sıklıkla bu mecralarda vermektedirler. Twitter da bu mecraların başında gelmektedir. Bilindiği gibi hem ülkemizde hem dünyada Covid-19 salgını sürecinde büyük ölçüde yüz yüze eğitime ara verilip uzaktan eğitim sistemleri kullanılmıştır. Bu sistemleri kullanan öğrencilerin Twitter’ daki tepkileri araştırmanın kaynağını oluşturmaktadır. Bu çalışmada tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını sürecinde eğitim alanında uygulanan uzaktan eğitim sistemine insanların verdikleri tepkinin duygu durumunu tespit etmek için model geliştirilmiştir. Geliştirilen modelde kullanılan veri seti 01.09.2020-30.06.2021 tarihleri arasındaki uzaktan eğitimle ilgili yapılan paylaşımlardan elde edilmiştir. Veri seti geliştirilen ara yüz sayesinde duygu durumları manuel olarak elle etiketlenmiştir. Veri seti ön işleme aşamalarından geçirilerek duygu analizine uygun hale getirilmiştir. TF-IDF vektörizasyonunda geçirilen veri seti 5 farklı sınıflandırma algoritması ile sınıflandırılarak doğruluğu ölçülmüştür. Bu sınıflandırma algoritmalarından en başarılısı %76,6 ile Çok Katmanlı Algılayıcılar (MLP) algoritması olmuştur. Geliştirilen bu model devasa boyutlarda verinin üretildiği sosyal medya mecralarındaki verilerden anlam çıkarılmasına kolaylıklar sağlayacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Library and Information Studies (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | April 9, 2024 |
Acceptance Date | June 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
.