Review
BibTex RIS Cite

İlk Dönem Çalışmalarında Jean Baudrillard’ın Tüketim İdeolojisi

Year 2020, Volume: 2 Issue: 2, 63 - 76, 29.12.2020

Abstract

Bir nesne üretilmesinin ve insanoğlunun dünyasına katılmasının altında yatan gerekçeyi ve buna bağlı olarak ilk anlamını yitireli çok olmuştur. Nesneler, insan ilişkilerinde yeni anlamlar dünyası kurmaya ve insanların kullanılmaları için ortaya atılmış ürünler olmalarına rağmen onları egemenlikleri altına alarak onları yönlendirmeye başlamışlardır. Bir araba, ev, hatta cep telefonu birer statü göstergesi olurlarken kapitalist sistem insanlara çeşitli iletişim araçları yoluyla yeni ihtiyaçlar sunmaktadır. İnsanoğlu bu ihtiyaçları koşulsuzca kabullenmektedir. Nesneler arasından seçim yapıp tüketim ideolojisine katkıda bulunmakta, özgür ve kişilik sahibi bir insan olduğunu sanmaktadır. İnsanoğlu tükettikçe varlığını hem kendisi hissetmekte hem de başkalarına gösterdiğini düşünmektedir. Çünkü tüketim, artık yaradılışın şartı değil, var olmanın bir koşuludur.

References

  • Baudrillard, Jean, (2009), Gösterge Ekonomi Politiği Hakkında Bir Eleştiri, Çev. Oğuz Adanır, 2. Basım, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Baudrillard, Jean, (2010), Nesneler Sistemi, Çev. Oğuz Adanır ve Aslı Karamollaoğlu, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Baudrillard, Jean, (2019), Tüketim Toplumu: Söylenceleri, Yapıları, Çev. Nilgün Tutal ve Ferda Keskin, 12. Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Coser A., Lewis, (2010), “Amerikan Eğilimleri”, Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi, Haz. Mete Tunçay ve Aydın Uğur, Çev. Alâeddin Şenel, 2. Basım, İstanbul: Kırmızı Yayınları, ss. 319-357.
  • Giddens, Anthony ve Sutton, Philip W, (2014), Sosyolojide Temel Kavramlar, Çev. Ali Esgin, Ankara: Phoenix Yayınları.
  • Slater, Don, (2014), “İhtiyaçlar/İstekler”, Temel Sosyolojik Dikotomiler, ed. Chris Jenks, çev. ed. İhsan Çapcıoğlu, çev. Mualla Yıldız, 2. Basım, Ankara: Atıf Yayınları, ss.429-446.

In His Early Works Jean Baudrillard’s Consumption Ideology

Year 2020, Volume: 2 Issue: 2, 63 - 76, 29.12.2020

Abstract

An object has lost the reason why it’s beeen produced and joined to the human world and consequently it’s first meaning. Although objects are products for being used by people, they began to build a meaning World in human relationships and began to judge on mankind. A car, a house or even a mobile phone are indicators of status and the capitalist system offers to people new needs and necessities by varios mass media. Mankind accept these needs unconditionally. He chooses from objects and contributes to consumption ideology and supposes of being free and characterful. When mankind consumes both he feels his presence and thinks to show this presence to others. This is because consumption is not the condition of cretion but requirement of being existence.

References

  • Baudrillard, Jean, (2009), Gösterge Ekonomi Politiği Hakkında Bir Eleştiri, Çev. Oğuz Adanır, 2. Basım, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Baudrillard, Jean, (2010), Nesneler Sistemi, Çev. Oğuz Adanır ve Aslı Karamollaoğlu, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.
  • Baudrillard, Jean, (2019), Tüketim Toplumu: Söylenceleri, Yapıları, Çev. Nilgün Tutal ve Ferda Keskin, 12. Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Coser A., Lewis, (2010), “Amerikan Eğilimleri”, Sosyolojik Çözümlemenin Tarihi, Haz. Mete Tunçay ve Aydın Uğur, Çev. Alâeddin Şenel, 2. Basım, İstanbul: Kırmızı Yayınları, ss. 319-357.
  • Giddens, Anthony ve Sutton, Philip W, (2014), Sosyolojide Temel Kavramlar, Çev. Ali Esgin, Ankara: Phoenix Yayınları.
  • Slater, Don, (2014), “İhtiyaçlar/İstekler”, Temel Sosyolojik Dikotomiler, ed. Chris Jenks, çev. ed. İhsan Çapcıoğlu, çev. Mualla Yıldız, 2. Basım, Ankara: Atıf Yayınları, ss.429-446.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ali Özgan

Publication Date December 29, 2020
Submission Date December 21, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Özgan, A. (2020). İlk Dönem Çalışmalarında Jean Baudrillard’ın Tüketim İdeolojisi. Modern Leisure Studies, 2(2), 63-76.