Bu çalışma ABD'li üçüncü dünya feministi Chela Sandoval tarafından geliştirilen ezilenlerin metodolojisi ışığında, öznenin sabit bir varlık olmadığını, aksine güç ilişkileri ve toplumsal dinamikler tarafından şekillendirilen akışkan ve karmaşık bir sürecin sonucu olduğunu öne sürmektedir. Sandoval baskıya karşı mücadelede ve toplumsal değişim yaratmada direnişin önemini vurgular. Ayrıca, aşkın ifade edilebileceği ve deneyimlenebileceği çoklu yolları tanımayı ve bunlara değer vermeyi içeren bir “aşk politikası” anlayışını irdeler. Sandoval'ın çalışmaları, postmodern dünyanın kaotik yapısını kavrama ve bununla başa çıkma konusunda değerli bir çerçeve sunar. Bu bağlamda, makale Sandoval'ın görüşleri doğrultusunda Kieslowski'nin kült üçlemesinin ikinci filmi Beyazı analiz etmektedir. Çalışma boyunca tartışıldığı üzere Üç Renk: Beyaz, aşkın öznelerin özerkliklerini yeniden kazanmaları ve güçlenmeleri için nasıl bir katalizör olarak işlev gördüğünü ortaya koymaktadır.
In the light of the methodology of the oppressed as developed by U.S. third world feminist Chela Sandoval, this study posits that the subject is not a fixed entity, but rather the result of a fluid and complex process shaped by power relations and social dynamics. Sandoval emphasizes the importance of resistance as a means of challenging oppressive systems and creating social change. She also explores an understanding for the politics of love, which involves recognizing and valuing the multiple ways in which love can be expressed and experienced. Sandoval's work provides a valuable framework for understanding and navigating the complexities of the postmodern world. In this context, the article analyzes White, the second film of Kieslowski's cult trilogy Three Colors based on Sandoval's views. As discussed throughout the study, Three Colors: White reveals how love functions as a catalyst for subjects to regain their autonomy and empowerment.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | May 29, 2024 |
Publication Date | May 31, 2024 |
Submission Date | March 14, 2024 |
Acceptance Date | May 8, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |