Kentler kendilerine özgü yapılarıyla kimlik kazanırlar; bir kent ‘coğrafi konumu, toplumsal yapısı, sahip olduğu doğal ve kültürel kaynakları, tarihi değerleri, kültürel faaliyetleri, eğitim kurumları’ gibi pek çok unsurla değerlendirilir. Büyük kentlerde bulunan üniversiteler, yaptıkları etkinlikler, açtıkları sergiler, sempozyumlar ve kültürel faaliyetlerle kentin entelektüel yaşamına ve içinde bulundukları kentin gelişimine çok değerli katkılar sağlarlar.Türkiye’nin, hatta dünyanın en uzun soluklu grafik tasarım etkinliklerinden, “Grafist” kısa adıyla anılan “İstanbul Uluslararası Grafik Tasarım Günleri, İstanbul’un tasarım dünyasına etki eden önemli etkinliklerden biridir. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi-Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü, 1997 yılından beri aralıksız olarak düzenlediği Grafist kapsamında 72 sergi açtı. Bunlardan bir tanesi de tasarımcının duyumsadığı anlamıyla İstanbul kentiydi. Görebildikleri, yaşayabildikleri, okudukları İstanbul’u varsa geçmiş deneyimleri ile harmanlayıp, duyumsadıkları İstanbul için afiş tasarladılar.İstanbul gibi tarihi geçmişi olan bir kentte, alan, mekân ve barındırdığı dinamik ilişkilerin iyi irdelenerek “hemen oracıkta çözüm bulmak” yerine, çevre ve grafik tasarım ilişkileri kapsamında, bütünsel olarak ele alınarak, yeniden tanımlanmasına acilen ihtiyaç vardır
Each city has its own separate identity. The identity of a city largely depends on the identity of its citizens, geographic location, social structure, natural and cultural resources, and historic values. There are many factors that help to shape a city’s identity, but the most important factors are the city’s history, universities, events, exhibitions, seminars and cultural activities that help to improve development of intellectual life of their city.One of the longest standing graphic design events in Turkey and in the world is “Istanbul International Graphic Design Week” a.k.a. Grafist. MSGSU, Department of Graphic Design, organized Grafist, since 1997 and opened more than 72 exhibitions consecutively. One of them was “Istanbul As Felt By” exhibition. The subject of this project was the city of Istanbul herself, besides the usually known city, beyond the ordinary descriptions, as the designer feels her. Without historic and environmental preservation efforts, Istanbul would have lost touch with its own image. İstanbul urgently must become an issue as a holistic considering in the context of the urban and graphic design collaboration instead of instant, ad hoc solutions
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 8 |