Bu çalışmanın amacı, öğrenilmiş çaresizliğin ve yabancı dil kaygısının dil öğrenmeye etkisini ilgili alanyazını gözden geçirerek araştırmaktır. Öğrenme sürecinin herkes için aynı olmadığı gerçeği göz önünde bulundurulduğunda, birçok değişkenin her birey için farklı öğrenme süreçlerine yol açtığını değerlendirmek şaşırtıcı olmayacaktır. Dilbilim ve eğitim psikolojisi üzerine yapılan kapsamlı araştırmalar, öğrenmede duyuşsal faktörlerin etkisinin gittikçe artan bir şekilde vurgulandığını göstermektedir. Öğrenmenin doğasına paralel olarak, dil öğrenimi de araştırmacıların ilgisini çekmiş ve dil edinimi uzun yıllar boyunca çeşitli çalışmaların ana ilgi alanlarından ve amaçlarından biri olmuştur. Duyuşsal alanda akademik başarıyı etkileyen faktörler arasında, önceki öğrenme deneyimlerinde yaşanılan başarısızlığın sonraki öğrenme deneyimlerinde de devam etmesi şeklinde tanımlanan öğrenilmiş çaresizlik ve genelleme sonucunda bilinmeyen korku olarak ifade edilen kaygı konusu özellikle dikkat çekmektedir.
The aim of this study is to explore the influence of learned helplessness and foreign language anxiety on language learning by reviewing the related literature. Considering that learning process is not the same for everyone, it would not be surprising to see that many variables lead to different processes for each individual. Extensive studies on linguistics and educational psychology demonstrate an increasing emphasis on the influence of affective factors in learning. In line with the nature of learning, the realm of language learning has also attracted the attention of researchers and language acquisition has been one of the main concerns of several studies for years. Among the factors in the affective domain influencing academic achievement, learned helplessness, defined as the failure in previous learning experiences will continue in the following learning experiences, and anxiety, the fear of unknown cause as a result of generalization draw attention to remark.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | April 25, 2022 |
Publication Date | June 1, 2021 |
Submission Date | March 13, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 23 |