Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Product Diversification Policies in Health Services and Social Projects-Mother Hotel & Guest Mother Project

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 35 - 39, 15.03.2017
https://doi.org/10.26567/marsag.2017130065

Öz

In there cent days, the development of health sector and

the increase of expertisenegotiations in themarketing,

makeanotherexpertisefield of marketing of the hospital services.

The development of hospital services technology has a big role of

it. Because with thedoctors’ taking advantage of modern tools and

devices for the quick diagnosis and effective cure, make necessary

the instant tracking of technology.This naturally increased costs. In

this case the hospitals put themselves in the non-price competition

to take bigger piece of the cake. This is up to the best usage of

operation and management.

In a multivariate environment, effective and efficient health

services can be provided with an actual marketing approach which

aims to consider the variables in multiple ways and to avoids

ourcewasting. At this point the success of the hospitals will be

evaluated with the achievement of using the marketing concept at

the management.

One of the big reason of not being able to put in to the practice

of marketing concept in scientific sense is the imbalance of

supply-demand. So this huge demand can give to the hospitals the

assurance of providing services no matter what conditions. But in

the next few years, the significant increase of new hospitals gives

the clue of the serious rise of supply-demand balance. Therefore

the organisations must take precautions for not losing markets and

creating newmarkets.

Considering that the bond between the mother and the baby

developed immediately after birth and the increase in milk

production compared to the strength of this bond, the mother

should not stay away from her babies; It is important to find

maternal mothers for the production of mother’s milk and for the

development of the bonds with the baby.This study emphasized

the necessity of mother hotel and guest mother project which is

perhaps the most important of product diversification policies and

social projects in health services.

Kaynakça

  • Yerebakan M. Özel Hastaneler Araştırması Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, İstanbul Ticaret Odası Yayın No:2000-26, İstanbul, 2000: 13
  • Joint ILO/WHO Committee on OccupationalHealth, International LabourOrganizationand World HealthOrganization, 1951.
  • Kızılçelik S. Türkiye’nin Sağlık Sistemi Bir Medikal Sosyoloji Denemesi, Saray Kitabevleri, İzmir, 1996: 80-81
  • Odabaşı Y. Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Yayın No:799, Açıköğretim Fakültesi Yayın No:409, Eskişehir, 1994: 26
  • Özgirin K, Taş Y. Hastane Yönetiminde Kalite Uygulamaları ve Toplam Kalite Yönetimi Projesi Kapsamında Personel Memnuniyeti Ölçme Çalışması, Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Performans Ölçümü Sempozyumu, Ankara, 1996: 34.
  • Berkowitz E.N. Essentials of HealthCare Marketing, Gaithersburg, Maryland: An Aspen Publication, 1996: 201-202.
  • Karafakioğlu M. (1998): Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayın No:271, İstanbul, 1998: 118.
  • France, K R, Grover, R. “What Is the Health Care Product ?, Journal of Health Care Marketing, Cilt: 12, Sayı: 2, 1992: 35.
  • http://www.merih.net/m1/wusah04.htm- (Erişim tarihi: 22.1.2015)

Sağlık Hizmetlerinde Ürün Çeşitlendirme Politikaları ve Sosyal Projeler Anne Oteli ve Misafir Anne Projesi

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 35 - 39, 15.03.2017
https://doi.org/10.26567/marsag.2017130065

Öz

Sağlık sektöründeki büyüme ve pazarlama alanında uzmanlaşmanın

hastane hizmetleri pazarlamasını ayrı bir uzmanlık dalı haline

getirmiştir. Bu durumda özellikle sağlık hizmetlerinin kullanmış

olduğu teknolojideki ilerlemelerin rolü büyüktür. Hekimlerin

etkin tanı ve tedavi için modern alet ve cihazlardan yararlanmaları

teknolojinin anında takibini zorunlu hale getirmiş ve maliyetleri

arttırmıştır. Hastaneler pazar payı pastasından büyük payı

alabilmek için fiyat dışı rekabete girmek zorunda kalmışlardır.

Bu da işletme ve yönetim işlevlerinin en uygun çözümlerle

yürütülmesiyle gerçekleşebilir.

Çok değişkenli bir çevre içinde, sağlık hizmetlerinin etkin

ve verimli olabilmesi, değişkenleri çok yönlü değerlendirmeyi

ve kaynak savurganlığını önlemeyi amaçlayan güncel pazarlama

yaklaşımıyla sağlanabilir. Bu noktada hastanelerin başarısı,

pazarlama kavramını yönetimde kullanmaktaki başarılarıyla

ölçülecektir.

Sağlık sektöründe pazarlama kavramının bilimsel anlamda

uygulamaya konulamamasının sebepleri arasında arz talep

dengesizliği önemli yer tutmaktadır. Çünkü, büyük orandaki talep

hastanelere hangi şartlarda olursa olsun hizmetlerini sunabilme

güvencesi verebilmektedir. Ancak önümüzdeki bir kaç yıl içerisinde

açılan hastane sayısındaki ciddi artış, arz talep dengesindeki ciddi

değişikliklerin sinyalini vermektedir. Bu nedenle de kuruluşların

pazarlarını kaybetmemek ya da yeni pazarlar yaratmak konusunda

önlem almaya başlaması gerekmektedir.

Anne ve bebek arasındaki bağın doğumdan hemen sonra

geliştiği ve bu bağın kuvvetine göre süt üretiminin artığı göz önüne

alındığında annelerin bebeklerinden uzak kalmaması gerektiği

ve özellikle annenin; anne sütü üretimi ve bebek ile bağlarının

gelişmesi için anne otellerinin bulunması önem arz etmektedir. Bu

çalışmada sağlık hizmetlerinde ürün çeşitlendirme politikaları ve

sosyal projelerden belki de en önemlisi olan anne oteli ve misafir

anne projesinin gerekliliği vurgulanmıştır.

Kaynakça

  • Yerebakan M. Özel Hastaneler Araştırması Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, İstanbul Ticaret Odası Yayın No:2000-26, İstanbul, 2000: 13
  • Joint ILO/WHO Committee on OccupationalHealth, International LabourOrganizationand World HealthOrganization, 1951.
  • Kızılçelik S. Türkiye’nin Sağlık Sistemi Bir Medikal Sosyoloji Denemesi, Saray Kitabevleri, İzmir, 1996: 80-81
  • Odabaşı Y. Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Yayın No:799, Açıköğretim Fakültesi Yayın No:409, Eskişehir, 1994: 26
  • Özgirin K, Taş Y. Hastane Yönetiminde Kalite Uygulamaları ve Toplam Kalite Yönetimi Projesi Kapsamında Personel Memnuniyeti Ölçme Çalışması, Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Performans Ölçümü Sempozyumu, Ankara, 1996: 34.
  • Berkowitz E.N. Essentials of HealthCare Marketing, Gaithersburg, Maryland: An Aspen Publication, 1996: 201-202.
  • Karafakioğlu M. (1998): Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayın No:271, İstanbul, 1998: 118.
  • France, K R, Grover, R. “What Is the Health Care Product ?, Journal of Health Care Marketing, Cilt: 12, Sayı: 2, 1992: 35.
  • http://www.merih.net/m1/wusah04.htm- (Erişim tarihi: 22.1.2015)
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Onur Yarar

Barış Bağcıoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yarar, O., & Bağcıoğlu, B. (2017). Sağlık Hizmetlerinde Ürün Çeşitlendirme Politikaları ve Sosyal Projeler Anne Oteli ve Misafir Anne Projesi. Marmara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1), 35-39. https://doi.org/10.26567/marsag.2017130065
AMA Yarar O, Bağcıoğlu B. Sağlık Hizmetlerinde Ürün Çeşitlendirme Politikaları ve Sosyal Projeler Anne Oteli ve Misafir Anne Projesi. SHED. Mart 2017;1(1):35-39. doi:10.26567/marsag.2017130065
Chicago Yarar, Onur, ve Barış Bağcıoğlu. “Sağlık Hizmetlerinde Ürün Çeşitlendirme Politikaları Ve Sosyal Projeler Anne Oteli Ve Misafir Anne Projesi”. Marmara Sağlık Hizmetleri Dergisi 1, sy. 1 (Mart 2017): 35-39. https://doi.org/10.26567/marsag.2017130065.
EndNote Yarar O, Bağcıoğlu B (01 Mart 2017) Sağlık Hizmetlerinde Ürün Çeşitlendirme Politikaları ve Sosyal Projeler Anne Oteli ve Misafir Anne Projesi. Marmara Sağlık Hizmetleri Dergisi 1 1 35–39.
IEEE O. Yarar ve B. Bağcıoğlu, “Sağlık Hizmetlerinde Ürün Çeşitlendirme Politikaları ve Sosyal Projeler Anne Oteli ve Misafir Anne Projesi”, SHED, c. 1, sy. 1, ss. 35–39, 2017, doi: 10.26567/marsag.2017130065.
ISNAD Yarar, Onur - Bağcıoğlu, Barış. “Sağlık Hizmetlerinde Ürün Çeşitlendirme Politikaları Ve Sosyal Projeler Anne Oteli Ve Misafir Anne Projesi”. Marmara Sağlık Hizmetleri Dergisi 1/1 (Mart 2017), 35-39. https://doi.org/10.26567/marsag.2017130065.
JAMA Yarar O, Bağcıoğlu B. Sağlık Hizmetlerinde Ürün Çeşitlendirme Politikaları ve Sosyal Projeler Anne Oteli ve Misafir Anne Projesi. SHED. 2017;1:35–39.
MLA Yarar, Onur ve Barış Bağcıoğlu. “Sağlık Hizmetlerinde Ürün Çeşitlendirme Politikaları Ve Sosyal Projeler Anne Oteli Ve Misafir Anne Projesi”. Marmara Sağlık Hizmetleri Dergisi, c. 1, sy. 1, 2017, ss. 35-39, doi:10.26567/marsag.2017130065.
Vancouver Yarar O, Bağcıoğlu B. Sağlık Hizmetlerinde Ürün Çeşitlendirme Politikaları ve Sosyal Projeler Anne Oteli ve Misafir Anne Projesi. SHED. 2017;1(1):35-9.