In there cent days, the development of health sector and
the increase of expertisenegotiations in themarketing,
makeanotherexpertisefield of marketing of the hospital services.
The development of hospital services technology has a big role of
it. Because with thedoctors’ taking advantage of modern tools and
devices for the quick diagnosis and effective cure, make necessary
the instant tracking of technology.This naturally increased costs. In
this case the hospitals put themselves in the non-price competition
to take bigger piece of the cake. This is up to the best usage of
operation and management.
In a multivariate environment, effective and efficient health
services can be provided with an actual marketing approach which
aims to consider the variables in multiple ways and to avoids
ourcewasting. At this point the success of the hospitals will be
evaluated with the achievement of using the marketing concept at
the management.
One of the big reason of not being able to put in to the practice
of marketing concept in scientific sense is the imbalance of
supply-demand. So this huge demand can give to the hospitals the
assurance of providing services no matter what conditions. But in
the next few years, the significant increase of new hospitals gives
the clue of the serious rise of supply-demand balance. Therefore
the organisations must take precautions for not losing markets and
creating newmarkets.
Considering that the bond between the mother and the baby
developed immediately after birth and the increase in milk
production compared to the strength of this bond, the mother
should not stay away from her babies; It is important to find
maternal mothers for the production of mother’s milk and for the
development of the bonds with the baby.This study emphasized
the necessity of mother hotel and guest mother project which is
perhaps the most important of product diversification policies and
social projects in health services.
Sağlık sektöründeki büyüme ve pazarlama alanında uzmanlaşmanın
hastane hizmetleri pazarlamasını ayrı bir uzmanlık dalı haline
getirmiştir. Bu durumda özellikle sağlık hizmetlerinin kullanmış
olduğu teknolojideki ilerlemelerin rolü büyüktür. Hekimlerin
etkin tanı ve tedavi için modern alet ve cihazlardan yararlanmaları
teknolojinin anında takibini zorunlu hale getirmiş ve maliyetleri
arttırmıştır. Hastaneler pazar payı pastasından büyük payı
alabilmek için fiyat dışı rekabete girmek zorunda kalmışlardır.
Bu da işletme ve yönetim işlevlerinin en uygun çözümlerle
yürütülmesiyle gerçekleşebilir.
Çok değişkenli bir çevre içinde, sağlık hizmetlerinin etkin
ve verimli olabilmesi, değişkenleri çok yönlü değerlendirmeyi
ve kaynak savurganlığını önlemeyi amaçlayan güncel pazarlama
yaklaşımıyla sağlanabilir. Bu noktada hastanelerin başarısı,
pazarlama kavramını yönetimde kullanmaktaki başarılarıyla
ölçülecektir.
Sağlık sektöründe pazarlama kavramının bilimsel anlamda
uygulamaya konulamamasının sebepleri arasında arz talep
dengesizliği önemli yer tutmaktadır. Çünkü, büyük orandaki talep
hastanelere hangi şartlarda olursa olsun hizmetlerini sunabilme
güvencesi verebilmektedir. Ancak önümüzdeki bir kaç yıl içerisinde
açılan hastane sayısındaki ciddi artış, arz talep dengesindeki ciddi
değişikliklerin sinyalini vermektedir. Bu nedenle de kuruluşların
pazarlarını kaybetmemek ya da yeni pazarlar yaratmak konusunda
önlem almaya başlaması gerekmektedir.
Anne ve bebek arasındaki bağın doğumdan hemen sonra
geliştiği ve bu bağın kuvvetine göre süt üretiminin artığı göz önüne
alındığında annelerin bebeklerinden uzak kalmaması gerektiği
ve özellikle annenin; anne sütü üretimi ve bebek ile bağlarının
gelişmesi için anne otellerinin bulunması önem arz etmektedir. Bu
çalışmada sağlık hizmetlerinde ürün çeşitlendirme politikaları ve
sosyal projelerden belki de en önemlisi olan anne oteli ve misafir
anne projesinin gerekliliği vurgulanmıştır.
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |