Araştırmanın amacı uzaktan eğitim sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin
gerçekleştirdikleri canlı ders etkinliklerinin detaylı olarak incelenmesi ve
öğretmen deneyimlerinin alınmasıdır. Bu kapsamda canlı ders etkinlikleri;
etkinlik çeşitleri, içerikleri, etkinliklerde yer verilen kavramlar, tercih edilen
öğretim yöntemleri, değerlendirme yöntemleri, aile katılımı ve varsa özel
gereksinimli öğrencilere yönelik gerçekleştirdikleri uyarlamalar incelenmiştir.
Öğretmenlerin etkinliklerin uygulanması sürecindeki deneyimleri; etkinliklerin
planlanması sürecinde yararlandıkları kaynaklar, etkinliklerin uygulanmasında
karşılaştıkları sorunlar ile uygulamada başarıyı arttırmaya yönelik aldıkları
önlemlerin incelenmesiyle sağlanmıştır. Nitel yöntemle tasarlanan araştırmada
durum çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya toplam 11 öğretmen katılmış ve
8 hafta süresince gerçekleştirdikleri canlı dersler incelenmiştir. Etkinlik planı
inceleme formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veriler
toplanmıştır. Frekans yüzde hesaplamaları ile içerik analizinin gerçekleştirildiği
araştırma sonucunda; uygulanan etkinliklerin çoğunun bütünleştirilmiş yapıda
olduğu ve sıklıkla Türkçe, sanat, oyun, okuma yazmaya hazırlık etkinlik
çeşitlerinin ele alındığı anlaşılmıştır. Etkinliklerde yoğunlukla bilişsel gelişim
alanının desteklendiği, kavramlara pek yer verilmediği belirlenmiştir. Öğretim
yöntemi olarak aktif öğrenme, anlatım, soru cevap ve eğitsel oyun çokça
kullanılmıştır. Öğretmenler canlı derslerini planlarken çoğunlukla internet
kaynaklarından faydalandıklarını belirtmişlerdir. Canlı derslere dair güçlükleri
ise çocuklarla etkili iletişim kurmada zorluk, yetersiz canlı ders süresi ve
teknolojik alt yapı eksikliği olarak sınıflandırmışlardır.
yok
yok
-
The aim of the current study was to investigate preschool teachers’ activities and
experiences during online classes during the pandemic. The online classes were
analyzed regarding the variety and content of activities, the concepts, the type of
instruction they preferred, evaluation methods, family involvement, and
adaptations for children with special needs. The resources teachers used, the
problems they encountered, and the measures they took for the successful
implementation were evaluated to reveal their online education experiences. A
case study design was employed. The sample of the study was made up of 11
preschool teachers and their 8-week online classes. Activity plan evaluation form
and semi-structured interview form which were developed by the researcher were
used for the analyses. The results showed that most of the classes included
integrated activities focusing on Turkish, arts, play, and literacy development.
Cognitive skills were the most targeted domain. However, the target concepts
were ignored most of the time. Active learning, direct instruction method,
question-answer method, and educational play were the most resorted ways of
instruction. Most of the teachers reported that they used resources from the
Internet. Teachers reported that maintaining interaction, inadequate length of the
classes, and technical problems were the most disrupting problems.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | November 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |