Eğitim insanların diğer insanlarla ve
çevreyle uyum içerisinde yaşamasını sağlayan en temel unsurdur. Dünyada
herhangi bir alanda meydana gelen sorunların temelinde eğitim ile ilgili
yapılan yanlış uygulamalar bulunmaktadır. Bu araştırmanın amacı, eğitimin önemini vurgulamak, afet
eğitimlerinin genel özelliklerini belirtmek ve afete dirençli toplum açısından
olumlu etkilerini ortaya çıkarmaktır. Bu araştırma literatür taraması ile
oluşturulmuştur. Afetler meydana geldiklerinde büyük yıkımlara neden olan
olaylardır. Afetlerin neden olduğu zararın boyutu önemli derecede afet
eğitimi uygulamalarına bağlıdır. Afet eğitimleri dünyada farklı şekillerde
planlanmaktadır ve uygulanmaktadır. Afet eğitimlerinin afetlere dirençli toplum
oluşturulmasında büyük önemi vardır. Afet eğitimleri ile insanların afetler
hakkındaki bilgi düzeyleri, farkındalıkları ve ilgileri artırılır. Afet eğitimi
alan insanlar afetlere daha iyi ve daha fazla hazırlanırlar ve bu sayede
afetlerden daha iyi korunurlar. Afet eğitimi sayesinde afete daha etkili
müdahale edilir ve kayıplar azaltılır. Afet sonrasında iyileşme faaliyetleri
afet eğitimlerinin uygun bir şekilde verilmesine bağlı olarak daha kısa sürer
ve daha iyi bir iyileşme gerçekleşir. Afet eğitimleri sosyal sermayeyi artırır.
Afet eğitimi alan insanlar diğer insanları afet eğitimi almaları konusunda
teşvik ederler. Özellikle toplumun geleceği açısından çocukların afetler
hakkında eğitim almaları büyük bir öneme sahiptir. Afet eğitimlerinin
sürdürülebilir ve başarılı olması için uzman ve tecrübeli kişiler tarafından
verilmelidir. Afet eğitimi ile ilgili akademik çalışmalar arttırılmalıdır.
Education is the most basic element that enables people to live in harmony with other people and their environment. On the basis of the problems that take place in any area of the world, misapplications related to education are existed. The aim of this research is to emphasize the importance of education, to specify the general characteristics of disaster education and to reveal the positive effects in terms of community disaster resilience. This research was constructed by literature review. In the course of literature review, "education, disaster education, resilience, disaster resilience and community disaster resilience" were used as keywords to reach the articles. Books and reports about disasters were used. Any restriction was not used such as year and publication in the research. According to the results of this research, disaster education has great importance for building community disaster resilience. With disaster education, the level of knowledge, awareness and interest of people about disasters are increased. People who received disaster education are better prepared for disasters and are better protected from disasters. Thanks to disaster education, disasters are more effectively responsed and losses are reduced. Recovery activities after disasters are shortened and improved, depending on the appropriateness of disaster education. Particularly, in terms of the future of the community, children have a great deal of importance to learn about disasters. To be sustainable and successful, disaster education should be given by experts and experienced persons.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |