Makale, kültürlerarası
kimliğin ortaya çıkması için kişilerin illa kültürlerarası deneyimi yaşamasına
gerek olmadığını savunur. Yazar tarafından geliştirilen anket İngilizce öğrenen
19-23 yaşları arasındaki 227 Türk katılımcıya uygulanmıştır. 37 maddelik
anketten ve mülakatlardan elde edilen bulgular göstermektedir ki katılımcılarda
kısmen farklı bir kimlik oluşmuştur ve İngilizce, sosyalleşme ve kültürlerarası
iletişimde yeni deneyimlere kapı aralayan bir servet ve pasaporttur. Son olarak
makale, dili öğrenilen toplumun içinde bulunmadan da kültürlerarası kimlikten
söz edilebileceğini belirtir.
yabancı dil öğrenimi birinci dil kültürü ikinci dil kültürü kültürlerarası kimlik hayali toplumda vatandaşlık
The paper argues that for individuals to develop
intercultural identity, they do not necessarily need to experience
intercultural experiences. A questionnaire devised by the author is
administered to 227 Turkish learners of English aged 19-23. The findings of
self-reported responses to a 37-item questionnaire as well as the qualitative
data reveal that learners feel they have a slightly different identity and that
English is an asset, a passport to a world of new experiences in socialization
and cross-cultural communication. The
paper concludes that it is legitimate to speak of intercultural identity in the
absence of direct contact with L2 community.
foreign language learning L1 culture L2 culture intercultural identity membership in imagined community
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |