Ortaokullarda öğrenim görmekte olan devamsız öğrencilerin devamsızlık nedenlerinin ortaya çıkarılmasını amaçlayan bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim (fenomonolojik yaklaşım) kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Aydın ili Söke ilçesinde 2013-2014 öğretim yılı içerisinde 20 gün ve üzerinde devamsızlık yapan öğrenci sayısı en fazla olan ortaokul oluşturmuştur. Araştırma kapsamında olan bu ortaokul amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan aykırı durum örneklemesi ile seçilmiştir. Bu okulda devamsızlık yapan öğrencilerin tamamı çalışmaya dahil edilmek istenmiş ancak araştırmaya gönüllü olarak 27 öğrenci katılmış ve doğal olarak bu grup araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada; veri toplamak için araştırmacı tarafından hazırlanan veri toplama aracı kullanılmıştır. Veri toplama aracı uygulama öncesi uygulama yapılacak okulda devamsızlık yapan iki öğrenciye uygulanmıştır. Onlardan alınan dönütler sonucu araştırma tarafından veri toplama aracına son şekli verilmiştir. Veri toplama aracı araştırmacılar tarafından devamsızlık yapan öğrencilere yüz yüze görüşerek uygulanmıştır. Çalışma grubundan elde edilen veriler nitel araştırma analiz teknikleri ile incelenmiştir. Elde edilen veriler tema ve alt temalara ayrılmış; frekans ve yüzdelerine de bakılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda devamsızlık yapan öğrencilerin; devamsızlık nedenlerinin başında ailevi nedenlerin geldiği bunu sırası ile kişisel, sağlık ve arkadaş çevresi kaynaklı nedenlerin izlediği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 3, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 1 |