Bu çalışmada, ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin matematik başarıları ile matematik kaygısı ve genel sınav kaygısı arasındaki ilişki ortaya konulmuş ve matematik başarısının bazı demografik değişkenlerle arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma verileri 2014-2015 eğitim öğretim yılı elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemini Gaziantep’in üç farklı bölgesinde bulunan 3 orta okulda rastgele seçilen 649 öğrenci oluşturmuştur. Veriler üç kısımda oluşan bir anket yardımıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde t-test, ANOVA ve regresyon analizi yöntemleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda matematik başarısı ile; kendine ait bir çalışma odası olması, anne-baba eğitim düzeyi, anne ve baba beraber yaşama durumu, okula yardımcı kursa veya dershane desteği alma, matematik öğrenme amaçlı bilgisayardan yararlanma, okulun bulunduğu sosyo-ekonomik çevre değişkenleri ile matematik notları arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki çıkmıştır. Matematik başarısı ile okuldan sonra bir işte çalışma, matematik kaygısı ve sınav kaygısı arasında anlamlı ve negatif bir ilişki bulunmuştur. Çoklu lineer regresyon analizine göre kendine ait odası olma, kurs veya dershane desteği, matematik kaygısı, üst sosyoekonomik çevredeki okula gitme ve baba eğitim durumu değişkenlerinin ortaokul öğrencilerinin matematik başarısı için anlamlı yordayıcılar olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Matematik başarısının yordanması, Matematik kaygısı, Sınav kaygısı, Regresyon analizi
[1] Bu makale ilk yazarın Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü bünyesinde yaptığı Yüksek Lisans Tezi’nden üretilmiştir.
Journal Section | Articles - Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 2 |