Bu makalede TÜBİTAK 4004 programı desteğiyle 7. sınıf öğrencilerinin okul dışı
ortamlardaki matematiği fark etmelerini sağlayarak, matematik öğrenmeye yönelik
meraklarını uyandırmak, araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerini tetikleme amacıyla
gerçekleştirilmiş “Her Yer Matematik” projesinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Proje
kapsamında okul dışı ortamlarda matematik öğrenme etkinliklerine katılmış olmanın
öğrencilerin matematiğe yönelik inançlarına ve tutumlarına etkileri incelenmiş,
katılımcıların proje sürecindeki matematiksel içerik ve matematiği öğrenmeye ilişkin
düşünceleri ve projeye yönelik genel değerlendirmeleri belirlenmiştir. Proje etkinliklerine
katılan 15 öğrencinin Denizli’nin bazı mimari özelliklerini inceleyerek buradaki
geometrik yapıları keşfetmesi ve bitki örtüsünü tanıması, şehrin kütüphanelerinde vakit
geçirmesi, bir yandan da bu ortamlarda yer alan matematiği fark etmesi amaçlanmıştır.
Bu doğrultuda kütüphane, külliye bahçesi ve mesirelik alan gibi yerlerde matematik
öğrenme etkinlikleri gerçekleştirilmiştir. Proje etkinliklerinin öğrenciler üzerindeki
etkililiğini değerlendirmek üzere matematiğe yönelik tutum ve inanç ölçekleri öntest ve
sontest olarak kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin süreç boyunca düşüncelerini
değerlendirebilmek amacıyla yansıtıcı günlükler yazmaları istenmiştir. Bunların yanı sıra
araştırmacılar tarafından etkinlikler esnasında gözlem notları tutulmuştur. Elde edilen
veriler ışığında, proje kapsamında gerçekleştirilen etkinliklerinin öğrencilerin
matematiğe yönelik inanç ve tutumlarında olumlu değişimler sağladığı belirlenmiş,
öğrencilerin proje etkinliklerindeki matematiksel içerik ve matematik öğrenmeye ilişkin
olumlu düşüncelerinin olduğu görülmüştür.
okul dışı öğrenme ortamları matematik eğitimi matematiğe yönelik tutum matematik hakkındaki inançlar bilim okulu
TÜBİTAK
“119B929”
In this article, it is aimed to evaluate the "Mathematics Everywhere" project, which was
carried out with the support of TÜBİTAK 4004 program, with the aim of helping 7th grade
students realize mathematics in out-of-school environments, stimulating their curiosity
about learning mathematics, and promoting their desire to research, question and learn.
In the project, the effects of participating in mathematics learning activities in out-ofschool environments on students' beliefs and attitudes towards mathematics were
examined, and the participants' thoughts about the mathematical content and learning of
mathematics in the project process and their general evaluations about the project were
determined. It is aimed for 15 participating students to explore some of the architectural
features of Denizli, to discover the geometric structures and to get to know the vegetation
here, to spend time in the city's libraries, and to realize the mathematics in these settings.
Accordingly, mathematics learning activities were carried out in places such as the
library, the courtyard of the Islamic-Ottoman Social complex and the park. In the light of
the data obtained, it was determined that the project activities provided positive changes
in the beliefs and attitudes of the students towards mathematics, and it was observed that
the students had positive thoughts about the mathematical content of the project activities
and learning mathematics
out-of-school settings mathematics education attitude towards mathematics beliefs about mathematics science school
“119B929”
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | “119B929” |
Publication Date | November 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 2 |