Çalışma
kapsamında Türkiye ev mobilya endüstrisinde faaliyet gösteren mobilya ve
aksesuar üreticilerinin yeni ürün geliştirme süreçleri içerisindeki ilişkileri
incelenecektir. Otomotiv, tekstil ve tüketici elektroniği gibi çeşitli
sektörlerde üretici-tedarikçi ilişkileri üzerine zengin bir bilgi birikimi
olmasına rağmen, mobilya endüstrisi bu alanda çokça araştırılmamış, dahası
ihmal edilmiş bir alan olarak göze çarpmaktadır. Yeni ürün geliştirme süreçlerinde
üretici-tedarikçi ilişkilerinin önemi, özellikle çok parçalı ürünlerden oluşan
sektörlerde yaygın olarak kabul görmektedir. Ürün karmaşıklığının artması,
verimlilik ve uzmanlaşmaya olan yüksek ihtiyaç, tedarikçilerin talebe yönelik
ve anlamlı ürünler sunabilmesini zorunlu kılmaktadır. Bu çalışmada Türkiye ev
mobilya endüstrisinde faaliyet gösteren mobilya ve aksesuar üreticisi
firmaların arasındaki ilişkiye dair yapılan bir çalışmanın kısmi sonuçları
ortaya konacaktır. Çalışma, her iki tarafın endüstrideki temsilcileriyle
yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmeler sonucu elde edilmiş verilere
dayandırılacaktır. Çalışma, bir mobilya ürünü ve bu üründe kullanılan
parçaların tasarlanma ve üretilme aşamalarında taraflar arasındaki iletişim ve
işbirliği kanallarını ortaya koymayı hedeflemektedir. Bildiride
yarı-yapılandırılmış görüşmeler sonucunda elde edilen veriler ortaya konulacak
ve değerlendirilecektir.
This paper will investigate the relationship between furniture manufacturers and furniture accessory producers for new product development (NPD) in Turkish home furniture industry. A rich body of knowledge exists on supplier integration in NPD process in various industries such as automotive, textiles and consumer electronics whereas little is known on the subject in furniture industry. The importance of supplier integration in NPD processes especially in products consisting of multiple components is widely accepted. With the increase in the complexity of products and high requirement of efficiency and specialization, management of a network of suppliers to introduce meaningful products into the market has become crucial. This paper will represent partial findings of a study into the relationship between furniture manufacturers and furniture accessory producers in Turkish home furniture industry. The paper will depend on the data received through semi structured interviews with the representatives of both parties. The study aims to find out the channels of communication and collaboration between the companies designing whole sets of furniture and suppliers of components for these sets. The paper will discuss the findings of the semi structured interviews so far.
Turkish furniture industry new product development component producers supplier integration
Subjects | Engineering |
---|---|
Journal Section | Journals |
Authors | |
Publication Date | December 19, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |