It is very important that the content of Algorithms and Programming course is understood by Computer Engineering students. The eBook designed in this study provides a better explanation of the flow diagrams and programming logic of the algorithms used in the introduction to programming, as well as the abstract processing steps in the computer memory and CPU during programming are animated and visualized by means of computer animations and simulations. The EPUB 3.0 based training content, developed by using animation and interactive content, is expected to create new opportunities for students at anytime and anywhere access. This work also includes the development process of an EPUB 3.0 based eBook for use on computers or mobile devices.
Algoritmalar ve Programlama ders içeriğinin
Bilgisayar Mühendisliği öğrencileri tarafından anlaşılması oldukça önemlidir.
Bu çalışmada tasarlanan e-kitap ile Programlamaya Giriş dersinde kullanılan
algoritmaların akış diyagramlarının ve programlama mantığının daha iyi
açıklanabilmesi ve ayrıca programlama sırasında bilgisayar belleğinde ve CPU’da
gerçekleşen soyut işlem basamaklarının bilgisayar animasyonları ve benzetimleri
yardımıyla canlandırılması ve görsel hale getirilmesi sağlanmıştır. Animasyon ve etkileşimli içerik kullanılarak
geliştirilen EPUB 3.0 tabanlı eğitim içeriğinin her an her yerden erişim
sağlanması açısından öğrenciler için yeni fırsatlar yaratması beklenmektedir.
Bu çalışma ayrıca, bilgisayar ya da mobil cihazlar üzerinde kullanıma yönelik
olarak hazırlanacak EPUB 3.0 tabanlı bir e-kitabın geliştirilmesi sürecine de
yer vermektedir.
Subjects | Engineering |
---|---|
Journal Section | Journals |
Authors | |
Publication Date | December 19, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |