Review
BibTex RIS Cite

BEDRİ GENCER İLE KAYIP HİKMETİN PEŞİNDE

Year 2016, Volume: 13 Issue: 48, 185 - 219, 15.08.2016

Abstract

Modern dünyada kayb ettiğimiz her şeyin kaynağı olduğunu keşf edince hikmetin peşine düştüm. Hikmet, dünyanın anahtarıdır; dolayısıyla Max Weber’in metaforuyla modernliğin insanı haps ettiği “demir kafes”i açacak anahtar da hikmettir. Tek bir misal olarak modern akademik “konu/disiplin” ayırımının tahkiki, hikmet ile modern hikmetsizliği karşılaştırmaya yeter. Hikmet, “ilim/amel, kâl/hâl, obje/süje” bütünlüğünü öngördüğü için geleneksel dünyada bugünkü gibi “ahlak/ahlak-bilimi” tarzında “konu/disiplin” ayırımı yoktu. “Ekonomi, fıkıh” kavramları buna misal olarak yeter.

References

  • ANKARAVÎ, İsmail (2008) Minhâcu’l-Fukarâ. Safi Arpaguş (yay.). İstanbul: Vefa.
  • CELÂL, Metin (1999) Yeni Türk Şiiri “80’li Yıllar”. İstanbul: Çizgi.
  • el-Cürcânî, Seyyid Şerîf (2003) Kitâbü’t-Ta’rîfât. M. Abdurrahman el-Mar’aşlı (yay.), Beyrût: Dâru’n-Nefâis.
  • FLYVBJERG, Bent (2001) Making Social Science Matter: Why Social Inquiry Fails and How It Can Succeed Again. Cambridge: Cambridge UP.
  • FUZÛLÎ (2014) Matla’u’l-İ’tikâd Fî Ma’rifeti’l-Mebdei Ve’l-Meâd. M. Esad Coşan, Kemal Işık (yay.), İstanbul: Server İletişim.
  • İBNÜ’L-‘ARABÎ, Muhyiddîn (1969) el-Bülga fi’l-Hikme. Nihat Keklik (yay.), İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi.
  • KÂŞÂNÎ, İzzeddîn (2010) Tasavvufun Ana Esasları. Hakkı Uygur (çev.), İstanbul: Kurtuba.
  • KIRKPATRICK, Frank G. (2008) Community: A Trinity of Models. Eugene: Wipf and Stock.
  • KOCATÜRK, Saadettin (1987) “Fars Dili ve Edebiyatında Nesir Türleri ve Üslup Özellikleri,” Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi 31/12: 263-291.
  • MCFALLS, Laurence H. (2007) Max Weber’s ‘Objectivity’ Reconsidered. Toronto: University of Toronto Press.
  • EL-MÜTTAKÎ, ‘Alâeddîn ‘Alî (2004) Kenzü’l-‘Ummâl fî Süneni’l-Akvâli ve’l-Ahvâl, I–XVIII. Beyrût: Dâru’l-Kütübi’l-‘Ilmiyyye.
  • PERKINS, Mary Anne (1994) Coleridge’s Philosophy: The Logos as Unifying Principle. Oxford: Oxford UP.
  • PRIORESCHI, Plinio (2003) A History of Medicine Medieval Medicine. Omaha, Nebraska: Horatius.
  • RE MANNING, Russell (2005) Paul Tillich’s Theology of Culture and Art. Leuven: Peeters
  • SARAÇ, M. A. Yekta (1995) Şeyhülislam Kemalpaşazade: Hayatı, Şahsiyeti, Eserleri ve Bazı Şiirleri. İstanbul: Risale.
  • ES-SERAHSÎ, Ebû Bekr Muhammed b. Ahmed (2005) Usûlü’s-Serahsî. Beyrût: Dâru’l-Fikr.
  • SEYYİD Mustafa Rasim Efendi (2008) Tasavvuf Sözlüğü. İhsan Kara (yay.), İstanbul: İnsan.
  • SÖKMEN, Cem (2008) “Dil ve Medeniyet,” Ufuk Ötesi (Kasım) http://www.ufukotesi.com/yazigoster.asp?yazi_no=20040563.
  • EŞ-ŞÂTIBÎ, Ebû İshâk İbrâhîm (1997) el-İ’tisâm. Mahmûd Ta’me Halebî (yay.), Beyrût: Dâru’l- Ma’rife.
  • EŞ-ŞEHRİSTÂNÎ, Ebu’l-Feth Muhammed b. Abdilkerîm (1998) el-Milel ve’n-Nihal, I-II. Beyrût: Dâru’l-Marife.
  • TEKİN, Mustafa (yay.) (2013) Sünnet Sosyolojisi. Ankara: Fecr.
  • URALER, Aynur (2012) Sahâbe Uygulaması Olarak Sünnete Bağlılık. M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı.
  • VASSÂF, Hüseyin (2006) Mevlid Şerhi Gülzâr-ı Aşk. Mustafa Tatçı, Musa Yıldız, Kaplan Üstüner (yay.), İstanbul: Dergâh.
Year 2016, Volume: 13 Issue: 48, 185 - 219, 15.08.2016

Abstract

References

  • ANKARAVÎ, İsmail (2008) Minhâcu’l-Fukarâ. Safi Arpaguş (yay.). İstanbul: Vefa.
  • CELÂL, Metin (1999) Yeni Türk Şiiri “80’li Yıllar”. İstanbul: Çizgi.
  • el-Cürcânî, Seyyid Şerîf (2003) Kitâbü’t-Ta’rîfât. M. Abdurrahman el-Mar’aşlı (yay.), Beyrût: Dâru’n-Nefâis.
  • FLYVBJERG, Bent (2001) Making Social Science Matter: Why Social Inquiry Fails and How It Can Succeed Again. Cambridge: Cambridge UP.
  • FUZÛLÎ (2014) Matla’u’l-İ’tikâd Fî Ma’rifeti’l-Mebdei Ve’l-Meâd. M. Esad Coşan, Kemal Işık (yay.), İstanbul: Server İletişim.
  • İBNÜ’L-‘ARABÎ, Muhyiddîn (1969) el-Bülga fi’l-Hikme. Nihat Keklik (yay.), İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi.
  • KÂŞÂNÎ, İzzeddîn (2010) Tasavvufun Ana Esasları. Hakkı Uygur (çev.), İstanbul: Kurtuba.
  • KIRKPATRICK, Frank G. (2008) Community: A Trinity of Models. Eugene: Wipf and Stock.
  • KOCATÜRK, Saadettin (1987) “Fars Dili ve Edebiyatında Nesir Türleri ve Üslup Özellikleri,” Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi 31/12: 263-291.
  • MCFALLS, Laurence H. (2007) Max Weber’s ‘Objectivity’ Reconsidered. Toronto: University of Toronto Press.
  • EL-MÜTTAKÎ, ‘Alâeddîn ‘Alî (2004) Kenzü’l-‘Ummâl fî Süneni’l-Akvâli ve’l-Ahvâl, I–XVIII. Beyrût: Dâru’l-Kütübi’l-‘Ilmiyyye.
  • PERKINS, Mary Anne (1994) Coleridge’s Philosophy: The Logos as Unifying Principle. Oxford: Oxford UP.
  • PRIORESCHI, Plinio (2003) A History of Medicine Medieval Medicine. Omaha, Nebraska: Horatius.
  • RE MANNING, Russell (2005) Paul Tillich’s Theology of Culture and Art. Leuven: Peeters
  • SARAÇ, M. A. Yekta (1995) Şeyhülislam Kemalpaşazade: Hayatı, Şahsiyeti, Eserleri ve Bazı Şiirleri. İstanbul: Risale.
  • ES-SERAHSÎ, Ebû Bekr Muhammed b. Ahmed (2005) Usûlü’s-Serahsî. Beyrût: Dâru’l-Fikr.
  • SEYYİD Mustafa Rasim Efendi (2008) Tasavvuf Sözlüğü. İhsan Kara (yay.), İstanbul: İnsan.
  • SÖKMEN, Cem (2008) “Dil ve Medeniyet,” Ufuk Ötesi (Kasım) http://www.ufukotesi.com/yazigoster.asp?yazi_no=20040563.
  • EŞ-ŞÂTIBÎ, Ebû İshâk İbrâhîm (1997) el-İ’tisâm. Mahmûd Ta’me Halebî (yay.), Beyrût: Dâru’l- Ma’rife.
  • EŞ-ŞEHRİSTÂNÎ, Ebu’l-Feth Muhammed b. Abdilkerîm (1998) el-Milel ve’n-Nihal, I-II. Beyrût: Dâru’l-Marife.
  • TEKİN, Mustafa (yay.) (2013) Sünnet Sosyolojisi. Ankara: Fecr.
  • URALER, Aynur (2012) Sahâbe Uygulaması Olarak Sünnete Bağlılık. M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı.
  • VASSÂF, Hüseyin (2006) Mevlid Şerhi Gülzâr-ı Aşk. Mustafa Tatçı, Musa Yıldız, Kaplan Üstüner (yay.), İstanbul: Dergâh.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Political Science
Journal Section Makaleler
Authors

Mustafa Can Özdemir This is me

Publication Date August 15, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 13 Issue: 48

Cite

APA Özdemir, M. C. (2016). BEDRİ GENCER İLE KAYIP HİKMETİN PEŞİNDE. Muhafazakar Düşünce Dergisi, 13(48), 185-219.

Muhafazakar Düşünce Dergisi