Bu makale, saf bilim-uygulamalı bilim, bilimsel bilgi-mesleki/teknik bilgi arasındaki tartışmalı ilişki üzerinden üniversitelerin, kendilerini profesyonel mesleklerin beklenti ve taleplerine göre konumlandırma eğilimi göstermele-rinin doğurduğu sakıncaları tartışıyor. Bilimin temeli olan, insan zihninin sorgulamaya ve meselelerin içyüzünde olan biteni açığa çıkarmaya dönük zorlayıcı baskısının kendisine hareket alanı bulamayarak pragmatik ve iş-levselci kaygılarla ‘fayda’ya dönüştürülmesinin bizatihi bilimsel düşünceye yaptığı olumsuz etkileri, özel statülü bir tür mesleki/bürokratik üniversite olan Polis Akademisi örneğinden hareketle ele alıyor. Üniversitenin meslek okuluna dönüştürülmesinin bilimsel ve entelektüel düşünüşe, içinden gelen bir arayış ve merak dürtüsüyle tek amacı ele aldığı meselenin gerçeğini ortaya koymak olan araştırmacılar ve öğrenmekten başka kaygı gütmemesi gereken öğrenciler üzerine ne gibi olumsuz etkileri olabileceğini ortaya koymaya çalışıyor.
Üniversite Meslek Okulu Polis Akademisi Saf Bilim Uygulamalı Bilim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 9 Sayı: 35 |
Muhafazakar Düşünce Dergisi