Türk öğrencilerin öğrenme konusundaki bazı temel sorunlarının anlaşılması için, sözlü ve yazılı kültürlerin özelliklerine odaklanarak, Türk toplumunun kimi tarihsel ve kültürel karakteristiklerinin ele alınmasının zorunlu olduğunu savlayacağım. Bu bakış açısından, öğrenme, salt bireysel zeka ve çabaların bir çıktısı/başarısı olmaktan çok, toplumun kültürünün uzun süren tarihsel tortulaşmasının bir ürünüdür.
Konuşma başlığım pek bilimsel sayılmaz. Söyleyeceklerimi bilimsel bir formattan ziyade bir deneme rahatlığında ifade edebilmek için böyle bir yol seçtim. “Türk tip öğrenme” başlığının kapsayıcılığı ve gevşekliği, onu birçok biçimde ele almamızı olanaklı kılıyor.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 2 Issue: 6 |
Muhafazakar Düşünce Dergisi