Bu çalışmada, paranormal inanç ve davranışlar bakımından farklı eğitim düzeylerindeki bireyler incelenmektedir. Eğitimin yanısıra cinsiyet, yaş ve medeni durum değişkenlerinin paranormal inançlarla ilişkisi, aralarında anlamlı farkların bulunup bulunmadığı çalışmanın kapsamını oluşturmaktadır. Toplumsal düzende neden olduğu gözle görülür bozulmalardan dolayı sosyal bilimciler akademik çalışmalarını paranormal olgusuna yönlendirmişlerdir. Fakat Türkiye’de bu probleme yeterince önem gösterilmemekte ve yeterli akademik incelemeler de bulunmamaktadır. Bu yüzden de problemin toplumda izinin sürülmesi çok mümkün olmamaktadır. Paranormal olgusu çoğunlukla kişilik bozukluklarına neden olmasından dolayı da daha çok psikoloji alanındaki akademik çalışmalara konu edilmektedir. Fakat bu problem sadece psikolojik durumlara indirgenemeyecek kadar karmaşıktır ve bu yüzden toplumsal olgularla da açıklanması gerekmektedir. İşte bu çalışmada paranormal olgusu sosyolojik açıdan ele alınmaktadır, ki bu da bu araştırmayı önemli kılmaktadır. Çalışmanın evreni Adana şehridir. Veriler örneklem esasına dayalı olarak yapılandırılmış görüşme formu yardımıyla 100 kişiden toplanmıştır. Verilere dayalı “Paranormal İnançlar” ve “Paranormal Davranışlar” adında iki ölçek geliştirilmiştir. Toplanan veriler “yapısal-fonksiyonalist kuramlar” çerçevesinde yorumlanmıştır. Çalışma, ANOVA, T-testi ve Tukey testleri analizleri sayesinde paranormal olmanın farklı boyutlarının eğitim, cinsiyet, yaş ve medeni durum değişkenleri arasında anlamlı ilişler tespit etmiştir. İşte bu araştırma verilerine dayalı olarak bu çalışma farklı eğitim düzeyindeki bireyleri paranormal olma açısından karşılaştırmalı olarak inceleyerek problemi tartışmaktadır. Burada tespit edilen sonuçlar aynı zamanda daha sonra yapılacak çalışmalara da destek sağlayacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 7, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 16 Issue: Özel Sayı-1 |
Muhafazakar Düşünce Dergisi