Günümüzde perakende zincir mağazaların sayısı giderek artmaktadır. Sayıları binlerle ifade edilen bu
zincirler, sayıları milyonlarla ifade edilebilecek müşterilere sosyoekonomik açıdan farklı özelliklerdeki
şehirlerde hatta aynı şehirlerin farklı özelliklerdeki semtlerinde hizmet vermektedirler. Bu bakımdan,
zincir firmalar tarafından özellikle pazarlama süreçleri için kararlar alınırken genel olarak mağazaların
tamamına değil de bölgelere veya belirli mağaza gruplarına yönelik stratejiler geliştirmek gerekmektedir.
Bu çalışmada, zincir mağazalara sahip perakende firmalarının kümeleme analizini kullanarak
sosyoekonomik faktörlere göre mağazalarını nasıl segmentlere ayırabileceği araştırılmaktadır. Bu
amaçla, bir perakendecinin İstanbul’daki 175 mağazasına ait farklı veriler çeşitli kaynaklardan bir
araya getirilmiş ve Ward’ın kümeleme tekniği kullanılarak mağazalar altı segmente ayrılmıştır.
Mağaza segmentasyonu sonucunda elde edilen segmentler incelendiğinde segmentlerin gerçekten
farklı özelliklerde olduğu konum olarak birbirine yakın olan mağazaların bile farklı segmentlerde yer
alabilecekleri tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 6, 2020 |
Submission Date | January 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.