Misyon ve vizyon, işletmelerin kendilerini nasıl tanımladıklarını, konumlandırdıklarını ve geleceğe ilişkin
hedeflerini en net şekilde ortaya koyan ifadelerdir. Bu ifadeler, işletme stratejilerinin ve hedeflerinin
oluşturulmasındaki temel unsurlardır. Belirtilen tüm bu unsurların gerçekleştirilmesi için bunların belirli
birtakım araçlar doğrultusunda takip edilmesi, izlenmesi ve değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu noktada
kullanabilecek araçlar ise kritik başarı faktörleri (CSF’ler) ve temel performans göstergeleridir (KPI’lar).
CSF ve KPI, bu çalışmanın ana konusunu oluşturmaktadır. CSF, işletmelerin misyonu, vizyonu ve stratejileri
çerçevesinde oluşturduğu ve bu unsurların gerçekleşmesi için gerekli olan kilit faaliyet alanlarını temsil
etmektedir. Söz konusu bu kilit faktörler belirlendikten sonra ise CSF’lere bağlı KPI’ların oluşturulması
gerekmektedir. KPI’lar ise CSF’lerin, stratejilerin, vizyonun ve misyonun başarılmasına katkı sunan
faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde temel uyarıcı göstergelerdir. Bu göstergeler, işletmelere hangi unsurların
düzeltilmesi ya da iyileştirilmesi gerektiği hususunda rehberlik sağlamaktadır. Çalışmada, KPI ve CSF başta
olmak üzere ilgili tüm unsurların özellikleri ve ilişkileri açıklanmakta ve açıklamalar bir hava yolu işletmesi
uygulaması üzerinden somutlaştırılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2021 |
Submission Date | January 8, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.