Research Article
BibTex RIS Cite

An Evaluation of Modern Macroeconomic Schools: Monetarism, New Classical School, New Keynesian and Post-Keynesian Economics

Year 2005, Volume: 20 Issue: 1, 167 - 184, 05.03.2014

Abstract

-

References

  • -

An Evaluation of Modern Macroeconomic Schools: Monetarism, New Classical School, New Keynesian and Post-Keynesian Economics

Year 2005, Volume: 20 Issue: 1, 167 - 184, 05.03.2014

Abstract

Bu makalede modem makroekonomik okulların karşılaştırmalı bir değerlendirmesi
yapılmaktadır. Modem makroekonomik okullar şu iki ana grupta toplanır:
i) Otomatik tam istihdam dengesi veren ve Geleneksel Klasik Sistem'e bağlı olan
Monetarizm ve Yeni Klasik Okul,
ii) Eksik istihdam dengesi veren ve Keynesgil Sistem'e bağlı yeni Keynesgil Okul
ve Post-Keynesgil OkuL.
Gelişmiş ekonomiler için hangi okulun daha geçerli olduğunu belirlemek için, hangi
okula dayanan politikaların doğru sonuçlar verdiğini, ekonomideki sorunları
çözdüğünü veya en azından hafiflettiğini araştırmak gerekir.
Ayrıca her bir okulun kabul ettiği temel varsayımları da ele alınarak, bunlardan
hangilerinin daha gerçekçi olduğu araştırılmalıdır. Başlıca varsayımlar şu üç noktada
toplanır:
i) Fiyat tahminleri ile ilgili olarak heterojen beklentiler ve yanılgılar; bunun karşıtı
olarak ise rasyonel beklentiler hipotezi ve uyarlanmış beklentiler,
ii) Fiyatlarda ve ücretlerde tam esneklik, bunun karşıtı olarak ise piyasalarda kısa
dönemli veya hem kısa hem uzun dönemli fiyat ve ücret esneksizlikleri,
iii) Piyasalar arasında tam koordinasyon, bunun karşıtı olarak ise piyasalar
arasında koordinasyon eksikliği.
Gerek kabul edilen temel varsayımlar gerek istihdamla ilgili sonuçları ve gerek
sunduğu politikaların etkinliği açısından Geleneksel Klasik Sistem'e bağlı olan
Monetarizm ve Yeni Klasik Okul'a kıyasla Keynesgil Sistem'e dayanan Yeni
Keynesgil Okul ve Post-Keynesgil Okul daha gerçekçidir.Yeni Keynesgil ve Post-
Keynesgil Okullardan hangisinin daha gerçekçi olduğunu belirlemek ise daha
zordur. Bugün için Yeni Keynesgil Okul daha yaygın olmakla birlikte Post-
Keynesgil Okul dayandığı varsayımlar ve vardığı sonuçlar açısından daha
gerçekçidir.

References

  • -
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Makaleler
Authors

Özlen Hiç Birol This is me

Publication Date March 5, 2014
Submission Date March 5, 2014
Published in Issue Year 2005 Volume: 20 Issue: 1

Cite

APA Hiç Birol, Ö. (2014). An Evaluation of Modern Macroeconomic Schools: Monetarism, New Classical School, New Keynesian and Post-Keynesian Economics. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 167-184.
AMA Hiç Birol Ö. An Evaluation of Modern Macroeconomic Schools: Monetarism, New Classical School, New Keynesian and Post-Keynesian Economics. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. March 2014;20(1):167-184.
Chicago Hiç Birol, Özlen. “An Evaluation of Modern Macroeconomic Schools: Monetarism, New Classical School, New Keynesian and Post-Keynesian Economics”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi 20, no. 1 (March 2014): 167-84.
EndNote Hiç Birol Ö (March 1, 2014) An Evaluation of Modern Macroeconomic Schools: Monetarism, New Classical School, New Keynesian and Post-Keynesian Economics. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 20 1 167–184.
IEEE Ö. Hiç Birol, “An Evaluation of Modern Macroeconomic Schools: Monetarism, New Classical School, New Keynesian and Post-Keynesian Economics”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, vol. 20, no. 1, pp. 167–184, 2014.
ISNAD Hiç Birol, Özlen. “An Evaluation of Modern Macroeconomic Schools: Monetarism, New Classical School, New Keynesian and Post-Keynesian Economics”. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 20/1 (March 2014), 167-184.
JAMA Hiç Birol Ö. An Evaluation of Modern Macroeconomic Schools: Monetarism, New Classical School, New Keynesian and Post-Keynesian Economics. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2014;20:167–184.
MLA Hiç Birol, Özlen. “An Evaluation of Modern Macroeconomic Schools: Monetarism, New Classical School, New Keynesian and Post-Keynesian Economics”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, vol. 20, no. 1, 2014, pp. 167-84.
Vancouver Hiç Birol Ö. An Evaluation of Modern Macroeconomic Schools: Monetarism, New Classical School, New Keynesian and Post-Keynesian Economics. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2014;20(1):167-84.

Marmara University Journal of Economic and Administrative Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International

by-nc.png