Bu çalışma, bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamalarına göre şirketleri
çeşitli değişkenler açısından karşılaştırmaktadır. Önce, Reid (2002) tarafından
kullanılan ölçek ile şirketlerin bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamalarını
değerlendirmek için toplam 5 boyut (örgütsel altyapı, karşılıklı etkileşim, görev
pazarlaması, stratejik uyumluluk, planlama ve değerlendirme) ve 19 sorudan oluşan
ölçek Likert ölçeği olarak uygulanmıştır. Daha sonra her bir şirketin sahip olduğu
değer toplanarak medyan bulunmuş, bu medyan değerinin altında ve üzerinde kalan
şirketler düşük değerli ve yüksek değerli şirketler olarak ikiye ayrılmıştır. Daha
sonra bu iki grup şirket örgütsel altyapı, karşılıklı etkileşim, görev pazarlaması,
stratejik uyumluluk, planlama ve değerlendirme açısından t-testi ile
karşılaştırılmıştır.
Araştırma, anket ve birincil verilere dayalı anlık araştırma (cross-sectional)
yöntemi kullanılarak uygulanmıştır. Anketler, içecek sektöründe faaliyet gösteren
toplam 105 şirket ile yüz yüze görüşme ve e-posta yöntemi ile uygulanmıştır.
Analiz sonuçlarına göre, bütünleşik pazarlama iletişimi değeri yüksek
grupta yer alan şirketlerin, düşük olanlara göre birçok değişken açısından hep daha
iyi durumda (19 değişkenden 1 tanesi hariç) olduğu görülmüştür.
Bu çalışma, bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamalarına göre şirketleri çeşitli değişkenler açısından karşılaştırmaktadır. Önce, Reid (2002) tarafından kullanılan ölçek ile şirketlerin bütünleşik pazarlama iletişimi uygulamalarını değerlendirmek için toplam 5 boyut (örgütsel altyapı, karşılıklı etkileşim, görev pazarlaması, stratejik uyumluluk, planlama ve değerlendirme) ve 19 sorudan oluşan ölçek Likert ölçeği olarak uygulanmıştır. Daha sonra her bir şirketin sahip olduğu değer toplanarak medyan bulunmuş, bu medyan değerinin altında ve üzerinde kalan şirketler düşük değerli ve yüksek değerli şirketler olarak ikiye ayrılmıştır. Daha sonra bu iki grup şirket örgütsel altyapı, karşılıklı etkileşim, görev pazarlaması, stratejik uyumluluk, planlama ve değerlendirme açısından t-testi ile karşılaştırılmıştır. Araştırma, anket ve birincil verilere dayalı anlık araştırma (cross-sectional) yöntemi kullanılarak uygulanmıştır. Anketler, içecek sektöründe faaliyet gösteren toplam 105 şirket ile yüz yüze görüşme ve e-posta yöntemi ile uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, bütünleşik pazarlama iletişimi değeri yüksek grupta yer alan şirketlerin, düşük olanlara göre birçok değişken açısından hep daha iyi durumda (19 değişkenden 1 tanesi hariç) olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 5, 2014 |
Submission Date | March 5, 2014 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 20 Issue: 1 |
Marmara University Journal of Economic and Administrative Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International