İnternet bankacılıgı yaklasık 14 yıl önce, bankacılık hizmetlerinin sunulmasında
internetin kullanılmaya baslanması ile gelisen alternatif bir dagıtım kanalıdır. Sözkonusu
dagıtım kanalı gerek bankalara gerekse de müsterilere sundugu önemli faydalar nedeniyle
dünya genelinde özel bir ilgi görmektedir. nternet bankacılıgının bankalara sagladıgı
temel faydanın faaliyet giderlerinde tasarruf saglaması oldugu söylenebilir. Para çekme ve
yatırma dısındaki hemen hemen tüm bankacılık islemlerinin internet baglantısı olan
herhangi bir yerden, herhangi bir zamanda gerçeklestirilmesi ise bu dagıtım kanalının
müsterilere sundugu en temel fayda olarak karsımıza çıkmaktadır. Bu çalısmada banka
müsterilerinin internet bankacılıgını kullanma ve kullanmama kararına etki eden
faktörlerin tespit edilmesi amaçlanmıstır. Bu amaçla bir anket çalısması
gerçeklestirilmistir. Çalısma ile ulasılan sonuçlara göre bankaların yasanabilecek güvenlik
sorunların önlenmesine yönelik tedbirler almalarının bu dagıtım kanalının kullanımını
daha da yaygınlastıracagı söylenebilir.
Durer, S., Çalışkan, A., Akbaş, H., Gündoğdu, C. (2015). İNTERNET BANKACILIĞINI KULLANMA KARARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER: TÜRK BANKA MÜŞTERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 26(1), 133-154.
AMA
Durer S, Çalışkan A, Akbaş H, Gündoğdu C. İNTERNET BANKACILIĞINI KULLANMA KARARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER: TÜRK BANKA MÜŞTERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. March 2015;26(1):133-154.
Chicago
Durer, Salih, Arzu Çalışkan, Halil Akbaş, and Ceren Gündoğdu. “İNTERNET BANKACILIĞINI KULLANMA KARARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER: TÜRK BANKA MÜŞTERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi 26, no. 1 (March 2015): 133-54.
EndNote
Durer S, Çalışkan A, Akbaş H, Gündoğdu C (March 1, 2015) İNTERNET BANKACILIĞINI KULLANMA KARARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER: TÜRK BANKA MÜŞTERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 26 1 133–154.
IEEE
S. Durer, A. Çalışkan, H. Akbaş, and C. Gündoğdu, “İNTERNET BANKACILIĞINI KULLANMA KARARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER: TÜRK BANKA MÜŞTERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, vol. 26, no. 1, pp. 133–154, 2015.
ISNAD
Durer, Salih et al. “İNTERNET BANKACILIĞINI KULLANMA KARARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER: TÜRK BANKA MÜŞTERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 26/1 (March 2015), 133-154.
JAMA
Durer S, Çalışkan A, Akbaş H, Gündoğdu C. İNTERNET BANKACILIĞINI KULLANMA KARARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER: TÜRK BANKA MÜŞTERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015;26:133–154.
MLA
Durer, Salih et al. “İNTERNET BANKACILIĞINI KULLANMA KARARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER: TÜRK BANKA MÜŞTERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, vol. 26, no. 1, 2015, pp. 133-54.
Vancouver
Durer S, Çalışkan A, Akbaş H, Gündoğdu C. İNTERNET BANKACILIĞINI KULLANMA KARARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER: TÜRK BANKA MÜŞTERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015;26(1):133-54.