BibTex RIS Cite

-

Year 2010, Volume: 28 Issue: 1, 0 - , 11.03.2015

Abstract

-

DENİM PAZARINDA MARKA KONUMLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2010, Volume: 28 Issue: 1, 0 - , 11.03.2015

Abstract

Marka konumlandırma stratejilerine yönelik çalışmalar günümüzde
yaygınlaşmıştır. Bu araştırma karma bir yöntemi kapsamaktadır. Öncelikle odak
grup görüşmesinden faydalanılarak, nicel araştırmanın anketlerinin
oluşturulmasında yararlı olabilecek bilgiler ve nicel araştırmanın örneklem yapısı
ve yöntemine ışık tutan bilgiler elde edilmiştir. İkinci olarak marka konumlandırma
faktörünün analiz edilebilmesi amacıyla nicel veri toplama aracı olarak anket
yönteminden yararlanılmış, 287 katılımcı ile anket yürütülmüştür. Anket sonuçları
SPSS programı yardımıyla kodlanmış, verilerin frekans ve yüzde dağılımları
verilerek faktör analizleri ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Elde edilen
bulgularda, marka konumlandırma boyutlarının denim (kot) satın alma ve kullanım
amacı kıstaslarında etkili olduğu ön görülmektedir.
Bu araştırmanın sonuçları, denim sektöründe yer alan iki işletmenin
markalarının (Mavi Jeans ve Levi’s) marka konumlandırma stratejilerinde
literatürde belirtilen kıstasların hedef odaklı kullanılması sonucunda elde ettikleri
başarının önemli göstergelerini ortaya koymaktadır. Bu sonuçlar temelinde yönetsel
ve araştırma çıkarımları yapabilmek olanaklı olmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Şakir Erdem

Süreyya Karsu

Emre Memiş This is me

Oğuz Yıldız This is me

Publication Date March 11, 2015
Submission Date March 4, 2014
Published in Issue Year 2010 Volume: 28 Issue: 1

Cite

APA Erdem, Ş., Karsu, S., Memiş, E., Yıldız, O. (2015). DENİM PAZARINDA MARKA KONUMLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 28(1).
AMA Erdem Ş, Karsu S, Memiş E, Yıldız O. DENİM PAZARINDA MARKA KONUMLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. March 2015;28(1).
Chicago Erdem, Şakir, Süreyya Karsu, Emre Memiş, and Oğuz Yıldız. “DENİM PAZARINDA MARKA KONUMLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi 28, no. 1 (March 2015).
EndNote Erdem Ş, Karsu S, Memiş E, Yıldız O (March 1, 2015) DENİM PAZARINDA MARKA KONUMLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 28 1
IEEE Ş. Erdem, S. Karsu, E. Memiş, and O. Yıldız, “DENİM PAZARINDA MARKA KONUMLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, vol. 28, no. 1, 2015.
ISNAD Erdem, Şakir et al. “DENİM PAZARINDA MARKA KONUMLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI”. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 28/1 (March 2015).
JAMA Erdem Ş, Karsu S, Memiş E, Yıldız O. DENİM PAZARINDA MARKA KONUMLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015;28.
MLA Erdem, Şakir et al. “DENİM PAZARINDA MARKA KONUMLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, vol. 28, no. 1, 2015.
Vancouver Erdem Ş, Karsu S, Memiş E, Yıldız O. DENİM PAZARINDA MARKA KONUMLANDIRMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015;28(1).

Marmara University Journal of Economic and Administrative Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International

by-nc.png