Müşteri tatmini ve müşteri sadakati işletmeler için başarının iki anahtar kavramıdır. Müşterilerini tatmin edebilen ve bunun da ötesinde onların sadakatlerini kazanabilen işletmeler varlıklarını sürdürebilmekte, karlılıklarını istikrarlı hale getirebilmektedirler. Bugün artık işletmeler müşterilerinin sadakatlerini elde etmenin ve onları yaşam boyu değer olarak kendileriyle tutmanın yollarını aramaktadırlar. Dolayısıyla müşteri tatmini ile müşteri sadakati arasında ne yönde bir ilişki olduğunun ortaya konulması işletmelere bu yönde rehberlik edecektir. Ancak işletmelerin ve yöneticilerin bilmesi gereken başkalarından sadakat beklerken, kendilerinin ne ölçüde onların beklentilerine karşılık verebildikleridir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 9, 2014 |
Submission Date | March 9, 2014 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 22 Issue: 1 |
Marmara University Journal of Economic and Administrative Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International