Halkla ilişkiler, kurum veya kuruluşun en üst kademe yöneticisine, belirlenecek politikalar konusunda yol gösterme ve ona kamuoyunun görüşleriyle ilgili bilgi taşıma işlevidir. Dolayısıyla halkla ilişkilerden sorumlu kişi, en üst düzey yöneticinin yakınında yer almalıdır.Demokratik yönetimin gerektirdiği gibi halk, yönetim üzerinde bir denetim hakkına sahiptir. Halkın bu denetiminden dolayı, yönetim de bir hesap verme ve kendini aklama çabasıyla, yaptığı iş ve hizmetleri açıklamak durumundadır.Halkla ilişkiler uygulaması açısından önemli olan hangi kitleye, hangi biçimde, ne zaman ve ne iletileceğidir. Halkla ilişkilerde oldukça sınırlı ve homojen bir kitlenin saptanması gerekir. Hedef kitle belirlendikten sonra, belediye hizmetleri halka en yakın yerlerde ve en uygun yöntemlerle sunulur.Çalışmada, halkla ilişkiler bağlamında Şanlıurfa Belediyesi’nce yaptırılan memnuniyet anketleri çözümlenmiş, halkın memnuniyeti ve beklentileri tespit edilmeye çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 10, 2014 |
Submission Date | March 10, 2014 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 22 Issue: 1 |
Marmara University Journal of Economic and Administrative Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International