BibTex RIS Cite

-

Year 2007, Volume: 23 Issue: 2, 0 - , 10.03.2014

Abstract

-

İşletmelerin Dönen Varlıkların Satışlar Üzerindeki Etkileri: En İyi Regresyon Denkleminin Seçimi ve Sektörel Karşılaştırma

Year 2007, Volume: 23 Issue: 2, 0 - , 10.03.2014

Abstract

Çok  değişkenli  regresyon  analizinde,  değişken  ve  model  seçimi  yöntem  ve süreçleri, en iyi regresyon denklemi ve uygun  modeli belirlemek açısından önem arz eder. Çeşitli  kriterlere  göre  seçilen  değişkenler ile  elde  edilen uygun modelin  ortaya konmasını sağlayan  bu   yöntemler,  genel  olarak  iki  ana  grupta  toplanmaktadır.  Bunlar, en iyi regresyon  denkleminin  seçimi  ve  stepwise  regresyon  yöntemleridir.  Bu çalışmada, İMKB’de  işlem  gören  işletmelerin  bilançolarının   aktifinde  yer  alan  dönen  varlıklarının satışları üzerindeki etkileri  incelenmiş, en  uygun regresyon denklemini belirlemek için ise, farklı model süreçleri ele alınmıştır.

Anahtar Kelimeler: Model Seçimi, En İyi Regresyon Denklemi, Stepwise regresyon.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Filiz Çakır Zeytinoğlu

Publication Date March 10, 2014
Submission Date March 10, 2014
Published in Issue Year 2007 Volume: 23 Issue: 2

Cite

APA Çakır Zeytinoğlu, F. (2014). İşletmelerin Dönen Varlıkların Satışlar Üzerindeki Etkileri: En İyi Regresyon Denkleminin Seçimi ve Sektörel Karşılaştırma. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 23(2).
AMA Çakır Zeytinoğlu F. İşletmelerin Dönen Varlıkların Satışlar Üzerindeki Etkileri: En İyi Regresyon Denkleminin Seçimi ve Sektörel Karşılaştırma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. March 2014;23(2).
Chicago Çakır Zeytinoğlu, Filiz. “İşletmelerin Dönen Varlıkların Satışlar Üzerindeki Etkileri: En İyi Regresyon Denkleminin Seçimi Ve Sektörel Karşılaştırma”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi 23, no. 2 (March 2014).
EndNote Çakır Zeytinoğlu F (March 1, 2014) İşletmelerin Dönen Varlıkların Satışlar Üzerindeki Etkileri: En İyi Regresyon Denkleminin Seçimi ve Sektörel Karşılaştırma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 23 2
IEEE F. Çakır Zeytinoğlu, “İşletmelerin Dönen Varlıkların Satışlar Üzerindeki Etkileri: En İyi Regresyon Denkleminin Seçimi ve Sektörel Karşılaştırma”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, vol. 23, no. 2, 2014.
ISNAD Çakır Zeytinoğlu, Filiz. “İşletmelerin Dönen Varlıkların Satışlar Üzerindeki Etkileri: En İyi Regresyon Denkleminin Seçimi Ve Sektörel Karşılaştırma”. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 23/2 (March 2014).
JAMA Çakır Zeytinoğlu F. İşletmelerin Dönen Varlıkların Satışlar Üzerindeki Etkileri: En İyi Regresyon Denkleminin Seçimi ve Sektörel Karşılaştırma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2014;23.
MLA Çakır Zeytinoğlu, Filiz. “İşletmelerin Dönen Varlıkların Satışlar Üzerindeki Etkileri: En İyi Regresyon Denkleminin Seçimi Ve Sektörel Karşılaştırma”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, vol. 23, no. 2, 2014.
Vancouver Çakır Zeytinoğlu F. İşletmelerin Dönen Varlıkların Satışlar Üzerindeki Etkileri: En İyi Regresyon Denkleminin Seçimi ve Sektörel Karşılaştırma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2014;23(2).

Marmara University Journal of Economic and Administrative Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International

by-nc.png