Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Volume: 43 Issue: 1, 3 - 25, 15.04.2019

Abstract

References

  • Badiou A (1999). Manifesto for Philosophy. New York: State University of New York Press.
  • Badiou A (2002). Ethics: An Essay on the Understanding. London: Verso.
  • Badiou A (2003). Saint Paul: The Foundation of Universalism. Stanford: Stanford University Press.
  • Badiou A (2004). Truth: Forcing and the Unnameable. İçinde: R Brassier ve A Toscano (der), Alain Baidou, Theoretical Writings, New York: Continuum, 120-133
  • Badiou A (2005). Being and Event. London: Continuum.
  • Badiou A (2007). The Century. Cambridge: Polity.
  • Badiou A (2009a). Logics of Worlds: Being and Event II. London: Continuum.
  • Badiou A (2009b). Theory of the Subject. New York: Continuum.
  • Badiou A (2010). The Communist Hypothesis. London: Verso.
  • Badiou A (2011a). Beyond Formalization: An Interview with Alain Badiou Conducted by Peter Hallward and Bruno Bosteels. İçinde: B Bruno (der), Badiou and Politics, Durham: Duke University Press, 318-350.
  • Badiou A (2011b). İdeası Komünizm Olan Şeyin Gerçeği de Sosyalizm midir? İçinde: B Alain ve S Žizek (der), Komünizm Fikri: Berlin Konferansı, 2010, Çev. O Dogan S Kılıç H Barışcan, İstanbul: Metis Yayınları, 11-21.
  • Badiou A (2011c). Komünizm İdea’sı. İçinde: B Alain ve S Žizek (der), Bir İdea Olarak Komünizm, Çev. A Ergenç ve E Kılıç, İstanbul: Ayrıntı, 12-27.
  • Badiou A (2012). The Rebirth of History: Times of Riots and Uprisings. London: Verso.
  • Badiou A (2017). On the Russian October Revolution of 1917. Crisis & Critique, 4(2), 13-23.
  • Bartlett A ve Clemens J (2010). Alain Badiou: Key Concepts. New York: Routledge.
  • Bensaid D (2007). Alain Badiou and the Miracle of The Event. İçinde: P Hallward (der), Think Again. Alain Badiou and The Future of Philosophy, New York: Continuum, 94-105.
  • Bosteels B (2011). Badiou and Politics. Durham: Duke University Press.
  • Brancaleone D (2012). Alain Badiou’s Theory of Revolutionary Change. Irish Marxist Review, 1(3), 60-71.
  • Critchley S (2007). Infinitely Demanding: Ethics of Commitment, Politics of Resistance. London: Verso.
  • Demirtaş M (2013). Badiou ve Özgürleşme Siyaseti. Düşünme Dergisi, 5, 70-78.
  • Ergül S (2013). Alain Badiou. İçinde: A Tuncel ve K Gülenç (der), Siyaset Felsefesi Tarihi: Platon’dan Zizék’e, Ankara: Doğu - Batı Yayınları, 867-882.
  • Ergül S (2015). Alain Badiou’nun Çokluk Ontolojisi. ETHOS: Felsefe ve Toplumsal Bilimlerde Diyaloglar, 8(1), 64-90.
  • Etil H (2013). Badiou’nun Felsefe Kavgası: Varlık-Olay-Özne-Hakikat. Divan Disiplinlerarası Çalışmalar Dergisi, 18(35), 243-275.
  • Feltham O ve Clemens J (2014). Badiou, Infinite Thought: Truth and the Return of Philosophy. New York: Bloomsburry Academic.
  • Hallward P (1998). Generic Sovereignty: The Philosophy of Alain Badiou. Angelaki, 3(3), 87-111.
  • Hallward P (2002). Translator’s Introduction. İçinde: A Badiou, Ethics: An Essay on the Understanding, London: Verso, 7-47.
  • Hallward P (2003). Badiou: A Subject to Truth. Minneapolis: University of Minnesota Press.
  • Hewlett N (2007). Badiou, Balibar, Ranciere: Rethinking Emancipation. London: Continuum.
  • Hoffman M (2017). Alain Badiou, the Maoist Investigation, and the Party-Form. Historical Materialism, 25(2), 96-113.
  • Sotiris P (2011). Beyond Simple Fidelity to the Event: The Limits of Alain Badiou’s Ontology. Historical Materialism, 19(2), 35-59.
  • Toscano A (2007). Communism as Separation. İçinde: P Hallward (der), Think Again. Alain Badiou and The Future of Philosophy, New York: Continuum, 138-149.
  • Türk D (2013). Öteki, Düşman, Olay: Levinas, Schmitt ve Badiou’da Etik ve Siyaset. İstanbul: Metis.
  • Walker G (2012). On Marxism’s Field of Operation: Badiou and the Critique of Political Economy. Historical Materialism, 20 (2), 39-74.
  • Yenisoy Şahin E (2015). Alain Badiou’nun Hakikat Kuramı. ViraVerita E-Dergi (2), 105-129.

Alain Badiou’nun Düşüncesinde Devrim ve Siyasal Örgütlenme

Year 2019, Volume: 43 Issue: 1, 3 - 25, 15.04.2019

Abstract

Varlık ve Olay isimli kitabının 2005’te İngilizceye çevrilmesinin ardından sadece kıta
Avrupa’sının değil, Anglosakson dünyanın da ilgisini üzerine çeken çağdaş düşünür Alain
Badiou ülkemizde de yıllar içerisinde popülerlik kazanmış ve gerek felsefesi gerekse siyasal
kuramı ile akademik çalışmaların konusu olmuştur. Söz konusu çalışmaların büyük oranda
Badiou’nun siyasal kuramına odaklandığı söylenebilir. Her ne kadar Badiou’nun akademik
çevreler tarafından ele alınışı, eserlerindeki çeşitliliğe paralellik gösterse de siyasal
kavramı üzerine odaklanan çalışmalarının yazında sayısal olarak daha çok yer tutuyor
olması şaşırtıcı değildir. Bu durumun başlıca sebebinin, Badiou’nun çağdaş düşünce
akımlarının tamamına karşı geliştirdiği sistematik eleştiri olduğu söylenebilir. Ancak daha
da önemlisi, düşünürün, çalışmalarının omurgasını oluşturan Komünizm fikrine sahip
çıkışıdır. Buna göre, Badioucu felsefe, kendisinin siyasal aktivizminin de kökünü oluşturan
Marksist, Leninist ve Maocu bir gelenekten beslenerek materyalist ve diyalektik bir zemine
oturmaktadır. Bu duruşun en açık örneği olarak, Badiou’nun kuramının yapıtaşlarından
biri olan olay kavramını istikrarlı bir biçimde Komünist İdea ile özdeşleştirmiş olması
gösterilebilir. Bir başka deyişle, Badioucu düşüncede olay kavramının merkeziliği ancak
Komünist İdea ile birlikte ele anıldığında anlam kazanmaktadır.
Bu çalışmanın temel sorunsalı tam da bu noktada şekillenmektedir. Komünist İdea’dan
beslenen Badioucu felsefe ve siyaset düşüncesinin temel hatlarını, siyasal tarih ve eylemden
bağımsız düşünmek mümkün değildir. Bu bağlamda makalenin amacı Badiou’nun hakikat
süreçlerinden biri olarak tanımladığı (ve böyle olduğu ölçüde felsefi olan siyasalın ortaya
çıkışını isimlendiren) olay kavramının devrim ile ilişkisini çözümlemektir. Bu doğrultuda
makalenin temel savı Badiou düşüncesinde olay kavramının devrim ile özdeş olduğudur.
Bu açıdan bakıldığında Badiou’nun bir devrim düşünürü olduğu öne sürülmektedir. Bu
savı desteklemek için düşünürün çalışmalarında devrim fikrinin nasıl ortaya çıktığı, neyi
amaçladığı ve nasıl bir örgütlenme ile gerçekleşeceği sorgulanmaktadır. Makale son olarak
bu örgütlenme şeklinin neyi içerdiğine odaklanmakta, yazında zaman zaman muğlak
olarak nitelendiren bu modelin düşünürün tüm felsefesi ile tutarlı bir çerçeve çizdiği savı
ile sonlanmaktadır.

References

  • Badiou A (1999). Manifesto for Philosophy. New York: State University of New York Press.
  • Badiou A (2002). Ethics: An Essay on the Understanding. London: Verso.
  • Badiou A (2003). Saint Paul: The Foundation of Universalism. Stanford: Stanford University Press.
  • Badiou A (2004). Truth: Forcing and the Unnameable. İçinde: R Brassier ve A Toscano (der), Alain Baidou, Theoretical Writings, New York: Continuum, 120-133
  • Badiou A (2005). Being and Event. London: Continuum.
  • Badiou A (2007). The Century. Cambridge: Polity.
  • Badiou A (2009a). Logics of Worlds: Being and Event II. London: Continuum.
  • Badiou A (2009b). Theory of the Subject. New York: Continuum.
  • Badiou A (2010). The Communist Hypothesis. London: Verso.
  • Badiou A (2011a). Beyond Formalization: An Interview with Alain Badiou Conducted by Peter Hallward and Bruno Bosteels. İçinde: B Bruno (der), Badiou and Politics, Durham: Duke University Press, 318-350.
  • Badiou A (2011b). İdeası Komünizm Olan Şeyin Gerçeği de Sosyalizm midir? İçinde: B Alain ve S Žizek (der), Komünizm Fikri: Berlin Konferansı, 2010, Çev. O Dogan S Kılıç H Barışcan, İstanbul: Metis Yayınları, 11-21.
  • Badiou A (2011c). Komünizm İdea’sı. İçinde: B Alain ve S Žizek (der), Bir İdea Olarak Komünizm, Çev. A Ergenç ve E Kılıç, İstanbul: Ayrıntı, 12-27.
  • Badiou A (2012). The Rebirth of History: Times of Riots and Uprisings. London: Verso.
  • Badiou A (2017). On the Russian October Revolution of 1917. Crisis & Critique, 4(2), 13-23.
  • Bartlett A ve Clemens J (2010). Alain Badiou: Key Concepts. New York: Routledge.
  • Bensaid D (2007). Alain Badiou and the Miracle of The Event. İçinde: P Hallward (der), Think Again. Alain Badiou and The Future of Philosophy, New York: Continuum, 94-105.
  • Bosteels B (2011). Badiou and Politics. Durham: Duke University Press.
  • Brancaleone D (2012). Alain Badiou’s Theory of Revolutionary Change. Irish Marxist Review, 1(3), 60-71.
  • Critchley S (2007). Infinitely Demanding: Ethics of Commitment, Politics of Resistance. London: Verso.
  • Demirtaş M (2013). Badiou ve Özgürleşme Siyaseti. Düşünme Dergisi, 5, 70-78.
  • Ergül S (2013). Alain Badiou. İçinde: A Tuncel ve K Gülenç (der), Siyaset Felsefesi Tarihi: Platon’dan Zizék’e, Ankara: Doğu - Batı Yayınları, 867-882.
  • Ergül S (2015). Alain Badiou’nun Çokluk Ontolojisi. ETHOS: Felsefe ve Toplumsal Bilimlerde Diyaloglar, 8(1), 64-90.
  • Etil H (2013). Badiou’nun Felsefe Kavgası: Varlık-Olay-Özne-Hakikat. Divan Disiplinlerarası Çalışmalar Dergisi, 18(35), 243-275.
  • Feltham O ve Clemens J (2014). Badiou, Infinite Thought: Truth and the Return of Philosophy. New York: Bloomsburry Academic.
  • Hallward P (1998). Generic Sovereignty: The Philosophy of Alain Badiou. Angelaki, 3(3), 87-111.
  • Hallward P (2002). Translator’s Introduction. İçinde: A Badiou, Ethics: An Essay on the Understanding, London: Verso, 7-47.
  • Hallward P (2003). Badiou: A Subject to Truth. Minneapolis: University of Minnesota Press.
  • Hewlett N (2007). Badiou, Balibar, Ranciere: Rethinking Emancipation. London: Continuum.
  • Hoffman M (2017). Alain Badiou, the Maoist Investigation, and the Party-Form. Historical Materialism, 25(2), 96-113.
  • Sotiris P (2011). Beyond Simple Fidelity to the Event: The Limits of Alain Badiou’s Ontology. Historical Materialism, 19(2), 35-59.
  • Toscano A (2007). Communism as Separation. İçinde: P Hallward (der), Think Again. Alain Badiou and The Future of Philosophy, New York: Continuum, 138-149.
  • Türk D (2013). Öteki, Düşman, Olay: Levinas, Schmitt ve Badiou’da Etik ve Siyaset. İstanbul: Metis.
  • Walker G (2012). On Marxism’s Field of Operation: Badiou and the Critique of Political Economy. Historical Materialism, 20 (2), 39-74.
  • Yenisoy Şahin E (2015). Alain Badiou’nun Hakikat Kuramı. ViraVerita E-Dergi (2), 105-129.
There are 34 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles / Articles
Authors

Ömür Birler This is me

Publication Date April 15, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 43 Issue: 1

Cite

APA Birler, Ö. (2019). Alain Badiou’nun Düşüncesinde Devrim ve Siyasal Örgütlenme. Mülkiye Dergisi, 43(1), 3-25.
AMA Birler Ö. Alain Badiou’nun Düşüncesinde Devrim ve Siyasal Örgütlenme. Mülkiye Dergisi. April 2019;43(1):3-25.
Chicago Birler, Ömür. “Alain Badiou’nun Düşüncesinde Devrim Ve Siyasal Örgütlenme”. Mülkiye Dergisi 43, no. 1 (April 2019): 3-25.
EndNote Birler Ö (April 1, 2019) Alain Badiou’nun Düşüncesinde Devrim ve Siyasal Örgütlenme. Mülkiye Dergisi 43 1 3–25.
IEEE Ö. Birler, “Alain Badiou’nun Düşüncesinde Devrim ve Siyasal Örgütlenme”, Mülkiye Dergisi, vol. 43, no. 1, pp. 3–25, 2019.
ISNAD Birler, Ömür. “Alain Badiou’nun Düşüncesinde Devrim Ve Siyasal Örgütlenme”. Mülkiye Dergisi 43/1 (April 2019), 3-25.
JAMA Birler Ö. Alain Badiou’nun Düşüncesinde Devrim ve Siyasal Örgütlenme. Mülkiye Dergisi. 2019;43:3–25.
MLA Birler, Ömür. “Alain Badiou’nun Düşüncesinde Devrim Ve Siyasal Örgütlenme”. Mülkiye Dergisi, vol. 43, no. 1, 2019, pp. 3-25.
Vancouver Birler Ö. Alain Badiou’nun Düşüncesinde Devrim ve Siyasal Örgütlenme. Mülkiye Dergisi. 2019;43(1):3-25.
Mülkiye Dergisi: Mülkiyeliler Birliği Konur Sokak No. 1, Kızılay - ANKARA, TÜRKİYE. Tel: +90 312 4185572; Faks: +90 312 4191373; mulkiyedergisi@mulkiye.org.tr / Mülkiye Dergisi, Mülkiyeliler Birliği Genel Merkezi Yayın Organı'dır.