Research Article
BibTex RIS Cite

Spor Yapan ve Spor yapmayan Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerinin İncelenmesi

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 31 - 37, 01.06.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı, lise düzeyindeki spor yapan ve spor yapmayan öğrencilerin özsaygı düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmaya 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Kağıthane ilçesinde okuyan, yaşları 15 – 18 (16.26 yaş ±1.02) arasında olan toplam 320 öğrenci katılmıştır. Öğrenciler spor yapan ve  spor yapmayan olarak 2 gruba ayrıca her grup da kadın ve erkek olarak 2 gruba ayrılmıştır. Öğrencilerin öz saygı düzeylerini belirlemek için  Coopersmith tarafından geliştirilen özsaygı ölçeği kullanılmıştır. İstatistiksel analizlerde, bağımsız t test yöntemi ile karşılaştırma yapılarak anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak belirlenmiştir. Sonuçlara göre spor yapan öğrencilerin, spor yapmayan öğrencilerden daha yüksek özsaygı düzeyine sahip oldukları bulunmuştur (p<0.05). Ayrıca cinsiyete göre karşılaştırıldığında,  spor yapan erkek öğrencilerin, spor yapmayan erkek öğrencilerden ve spor yapan kız öğrencilerin de, spor yapmayan kız öğrencilerden daha yüksek özsaygı düzeyine sahip oldukları bulunmuştur (p<0,05). 

References

  • Baumeister, R. F. (1993). Inner Nature of Low Self-Esteem. R.F. Baumeister (ed.). Self-Esteem: The Puzzle of Low Self-Regard. 186-225. New York: Plenum
  • Coopersmith, S. (1974). The antecedents of self-esteem. W.H. Freeman. and Company, San Francisco.
  • Deniz, M.E., Traş, Z. ve İlaslan, Ö. (2008). Self esteem and decısıon makıng: a research on unıversıty students. 11th International Conference On Further Education In The Balkan Countries
  • Gacar, A., Yanlıç N. (2012). 13 - 17 yaş ergen hentbolcuların benlik saygısı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi Journal of Sports and Performance Researches. Cilt / Vol : 3 Sayı / No : 2 Yıl
  • Garry, JP. Ve Morrissey, SL. (2000). Team Sports Participation and Risk-taking Behaviours Among a Biracial Middle School Population. Clin. J. Sport Med, 10,185-190.
  • Güloğlu, B. ve Aydın, G. (2001). Coopersmith özsaygL envanteri’nin faktör yapısı. Eğitim ve Bilim, 26 (122), 66-71.
  • Karakaya, I., Coşkun, A., Ağaoğlu, B.(2006). “Yüzücülerin Depresyon, Benlik Saygısı ve Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi” Anadolu Psikiyatri Dergisi, 7, 162-166.
  • Kuzgun, Y. (2000). Meslek Danışmanlığı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Maslow A,H. (1942) Selfesteem (dominance – feeling ) and sexuality in woman. The journal of Social Psychology.
  • Pınar, R. (2002). Obezlerde Depresyon, Benlik Saygısı ve Beden Đmajı: Karşılaştırmalı Bir Çalışma. C.Ü. H.Y.O. Dergisi, 6 (1), 30-41.
  • Pişkin, M. (2003). Özsaygı geliştirme eğitimi. (ed. Y. Kuzgun) İlköğretimde Rehberlik. Ankara: Nobel Yayınları, 95-123.
  • Salokun, S.D. (1990). “Comparısıon of Nıgerıan High SchoolAthletes and Nonathletes On Self-concept”. Perceptual and Motor Skills. 70. 865-866.
  • Tozoğlu, E; Bayraktar, G; Aka, S T.; Tatlısu, B. ( 2014) Studyıng the Effects of Sportıng Habits on the Selfesteem of Disabled Indİviduals. Journal of Physical Education & Sports Science / Beden Egitimi ve Spor Bilimleri Dergisi . Vol. 8 Issue 2, p233-241. 9p.
  • Yavuzer, H. (2003). Çocuğu tanımak ve anlamak. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Vincent, M.F. (1976) “Comparision of Self-concept of College Woman: Athletes and Physical Education Majors”. Research Quarterly. 47, 218-225.
  • Whitehead, J. R. ve Corbin, C. B. (1997). Self Esteem in Children and Youth: The Role of Sport and Physical Education. Fox, K. R. (ed.). The Physical Self: From Motivation to Well-Being. 175-203. New York: Broun Brumfield
  • Yiğit, R.ve Yılmaz, H. (2011). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeyleri ile Benlik Saygısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi,31,335- 347
Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 31 - 37, 01.06.2016

Abstract

References

  • Baumeister, R. F. (1993). Inner Nature of Low Self-Esteem. R.F. Baumeister (ed.). Self-Esteem: The Puzzle of Low Self-Regard. 186-225. New York: Plenum
  • Coopersmith, S. (1974). The antecedents of self-esteem. W.H. Freeman. and Company, San Francisco.
  • Deniz, M.E., Traş, Z. ve İlaslan, Ö. (2008). Self esteem and decısıon makıng: a research on unıversıty students. 11th International Conference On Further Education In The Balkan Countries
  • Gacar, A., Yanlıç N. (2012). 13 - 17 yaş ergen hentbolcuların benlik saygısı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi Journal of Sports and Performance Researches. Cilt / Vol : 3 Sayı / No : 2 Yıl
  • Garry, JP. Ve Morrissey, SL. (2000). Team Sports Participation and Risk-taking Behaviours Among a Biracial Middle School Population. Clin. J. Sport Med, 10,185-190.
  • Güloğlu, B. ve Aydın, G. (2001). Coopersmith özsaygL envanteri’nin faktör yapısı. Eğitim ve Bilim, 26 (122), 66-71.
  • Karakaya, I., Coşkun, A., Ağaoğlu, B.(2006). “Yüzücülerin Depresyon, Benlik Saygısı ve Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi” Anadolu Psikiyatri Dergisi, 7, 162-166.
  • Kuzgun, Y. (2000). Meslek Danışmanlığı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Maslow A,H. (1942) Selfesteem (dominance – feeling ) and sexuality in woman. The journal of Social Psychology.
  • Pınar, R. (2002). Obezlerde Depresyon, Benlik Saygısı ve Beden Đmajı: Karşılaştırmalı Bir Çalışma. C.Ü. H.Y.O. Dergisi, 6 (1), 30-41.
  • Pişkin, M. (2003). Özsaygı geliştirme eğitimi. (ed. Y. Kuzgun) İlköğretimde Rehberlik. Ankara: Nobel Yayınları, 95-123.
  • Salokun, S.D. (1990). “Comparısıon of Nıgerıan High SchoolAthletes and Nonathletes On Self-concept”. Perceptual and Motor Skills. 70. 865-866.
  • Tozoğlu, E; Bayraktar, G; Aka, S T.; Tatlısu, B. ( 2014) Studyıng the Effects of Sportıng Habits on the Selfesteem of Disabled Indİviduals. Journal of Physical Education & Sports Science / Beden Egitimi ve Spor Bilimleri Dergisi . Vol. 8 Issue 2, p233-241. 9p.
  • Yavuzer, H. (2003). Çocuğu tanımak ve anlamak. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Vincent, M.F. (1976) “Comparision of Self-concept of College Woman: Athletes and Physical Education Majors”. Research Quarterly. 47, 218-225.
  • Whitehead, J. R. ve Corbin, C. B. (1997). Self Esteem in Children and Youth: The Role of Sport and Physical Education. Fox, K. R. (ed.). The Physical Self: From Motivation to Well-Being. 175-203. New York: Broun Brumfield
  • Yiğit, R.ve Yılmaz, H. (2011). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeyleri ile Benlik Saygısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi,31,335- 347
There are 17 citations in total.

Details

Subjects Sports Medicine
Journal Section Makaleler
Authors

Cihan Bingöl This is me

Ufuk Alpkaya

Publication Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Bingöl, C., & Alpkaya, U. (2016). Spor Yapan ve Spor yapmayan Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 31-37. https://doi.org/DOI: 10.22396/sbd.2016.3
AMA Bingöl C, Alpkaya U. Spor Yapan ve Spor yapmayan Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. June 2016;1(1):31-37. doi:DOI: 10.22396/sbd.2016.3
Chicago Bingöl, Cihan, and Ufuk Alpkaya. “Spor Yapan Ve Spor Yapmayan Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 1, no. 1 (June 2016): 31-37. https://doi.org/DOI: 10.22396/sbd.2016.3.
EndNote Bingöl C, Alpkaya U (June 1, 2016) Spor Yapan ve Spor yapmayan Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 1 1 31–37.
IEEE C. Bingöl and U. Alpkaya, “Spor Yapan ve Spor yapmayan Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerinin İncelenmesi”, Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 31–37, 2016, doi: DOI: 10.22396/sbd.2016.3.
ISNAD Bingöl, Cihan - Alpkaya, Ufuk. “Spor Yapan Ve Spor Yapmayan Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 1/1 (June 2016), 31-37. https://doi.org/DOI: 10.22396/sbd.2016.3.
JAMA Bingöl C, Alpkaya U. Spor Yapan ve Spor yapmayan Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 2016;1:31–37.
MLA Bingöl, Cihan and Ufuk Alpkaya. “Spor Yapan Ve Spor Yapmayan Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, vol. 1, no. 1, 2016, pp. 31-37, doi:DOI: 10.22396/sbd.2016.3.
Vancouver Bingöl C, Alpkaya U. Spor Yapan ve Spor yapmayan Lise Öğrencilerinin Özsaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 2016;1(1):31-7.