Research Article
BibTex RIS Cite

Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin İlkokul Öğrencilerinin Motorik Özelliklerinin Gelişimine Etkisi

Year 2017, Volume: 2 Issue: 2, 43 - 50, 31.12.2017

Abstract

Bu
çalışmanın amacı, temel hareket becerileri eğitimi programlarının, ilkokul
öğrencilerinin motorik özelliklerinin gelişimi üzerinde etkilerini
araştırmaktır. Araştırmaya ilkokul 4. Sınıf , 9-10 yaş grubu öğrencilerinden
Beykoz İlçesi Güzelcehisar İlkokul öğrencileri (n=29) boy uzunluğu 136,78±6,62
cm., vücut ağırlığı 36,02±9,41 kg. deney grubunu, Üsküdar İlçesi Çengelköy
İlkokulu öğrencileri (n=23) boy uzunluğu 141,87±5,66 cm., vücut ağırlığı
35,54±6,38 kg. kontrol grubunu oluşturulmuştur.



Bu
çalışmada deney grubuna "Oyun ve Fiziki Etkinlikler" dersleri için
hazırlanmış olan Fiziksel Etkinlik Kartları (FEK) ndan Sarı Kart grubundaki,
Temel Hareket Becerileri alanı olan programı haftada 1 ders saati olmak üzere 6
hafta süresince uygulanmıştır.



Her
iki gruba  "Flamingo Denge
Testi", "Durarak Uzun Atlama Testi (DUA)", "Illionis
Çeviklik Testi", "30 m. Sprint Testi" “Mekik Testi”, “Esneklik
Testi”  çalışmanın döneminin başında ön
test ve sonunda son test olarak uygulanmıştır.



Elde
edilen veriler, tanımlayıcı istatistikler olarak belirlenmiş ve Wilcoxon
işaretli sıralar toplamı testi sonucuna göre de öğrencileri deney grubunun DUA
(p<0.05), Esneklik (p<0.05), Mekik (p<0.01) özelliklerinin ön ve son
test puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olduğu ve bu
özelliklerin olumlu yönde geliştiği, kontrol grubu öğrencilerinin Esneklik
(p<0.05), Mekik (p<0.01) özelliklerinin ön ve son test puanları arasında
istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olduğu ve bu özelliklerde bir gerileme
olduğu saptanmıştır.



Elde
edilen verilere göre Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Temel Hareket Beceri
uygulamalarının 4. Sınıf grubu ilkokul öğrencilerinin özellikle kuvvet ve
esneklik gelişimleri üzerine etkili olabileceği değerlendirilmiştir.

References

  • Bozkurt,S., Bal, M., Kırbayır, B., Erkut,O. (2016)Fiziksel Etkinlik Kartlarının Yer Değiştirme ve Dengeleme Hareketleri Gelişimine Etkisi (Beykoz ilçesi pilot ilkokul uygulaması) Bildiri Kitabı.14. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi Antalya.
  • Dağdelen,O., ve Kösterelioğlu,İ. (2015) İlkokullardaki Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.19 :97-123.
  • Demir, A., Akın, M. (2017) Çocuklarda Hareketli Zemin Antrenmanlarının Statik Dengeye Etkisinin İncelenmesi (Poster Bildiri). 9. Uluslararası Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresi Özet Kitapçığı. 19-22 Ekim 2017, Antalya.
  • Dinçer, Ö., Çolak,E., Son,M., Barut,E. (2017) Thera-Band ve Sağlık Topu İle Yapılan Egzersizlerin 25 Metre Serbest Sitil Yüzme Performansı Üzerine Etkilerinin İncelenmesi. (Poster Bildiri). 9. Uluslararası Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresi Özet Kitapçığı. 19-22 Ekim 2017, Antalya.
  • Güven, Ö. ve Yıldız, Ö. (2014) Sınıf Öğretmenlerinin Oyun ve Fizikî Etkinlikler Dersinden Beklentileri. Kastamonu Eğitim Dergisi,22(2) 525-538.
  • Höner, O , Votteler, A, Schmid, M, Schultz, F. & Roth, K. (2015) Psychometric Properties of the Motor Diagnostic in the German Footbll talent identification and development programme. Journal of Sports Sciences. 33(2) 145-159.
  • Hürmeriç, I. (2003) İlköğretim Beden Eğitimi Öğrencilerin Sağlıkla İlgili Fiziksel Aktivite Seviyelerinin, Ders İçeriğinin ve Öğretmen Davranışlarının Değerlendirilmesi. ODTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilimdalı, Yüksel Lisans Tezi, Ankara.
  • İrez, S. G., Yaman, M., İrez Babayigit, G., Saygın, Ö. (2013) Fiziksel Etkinlik Kartları Uygulamasının İlköğretim Beden Eğitimi Derslerindeki Öğretmen Davranışları Üzerine Etkisi. International Journal of Human Sciences, 10(1), 1717- 1724.
  • Lapointe,T., Brassard,P., Rattray,B, Lachance,P.E. (2016) Physical Activity Counteracts The Influence of Mental Work on Blood Pressure in Healthy Children. Physiology & Behavior 164:102–106.
  • MEBa .(2012) Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı 29.08.2012 tarihli ve 139 sayılı kararı.
  • MEBb. (2012) Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programı (1-4. Sınıflar). TTKB.Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi. Ankara.
  • Nalbant, Ö., Kınık, M, A. (2017) Spor Okuluna Devam Eden Çocukların Fiziksel ve Motorik Özelliklerinin Karşılaştırılması (Sözel Bildiri). 9. Uluslararası Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresi Özet Kitapçığı. 19-22 Ekim 2017, Antalya.
  • Saygılı, G.,Atay, E., Eraslan, M.& Hekim, M. (2015) Düzenli Olarak Spor Yapan Ve Yapmayan Öğrencilerin Kişilik Özellikleri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, Ocak: 2015, Cilt:23, No:1, 161-170.
  • Tohumat, M., Arabacı, M. (2017) Halk Oyunları Çalışmalarının Çocukların Fiziksel Uygunluklarına Etkisi.İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(1),16-27.
  • WHO (2007). Promoting physical activity in schools. an important element of a health-promoting school.WHO information series on school health document 12. France.
  • Yin Z, Moore JB. Re-Examining the Role of Interscholastic Sport Participation in Education. Psychological Reports, 94 (3), 1447-1454, 2004
Year 2017, Volume: 2 Issue: 2, 43 - 50, 31.12.2017

Abstract

References

  • Bozkurt,S., Bal, M., Kırbayır, B., Erkut,O. (2016)Fiziksel Etkinlik Kartlarının Yer Değiştirme ve Dengeleme Hareketleri Gelişimine Etkisi (Beykoz ilçesi pilot ilkokul uygulaması) Bildiri Kitabı.14. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi Antalya.
  • Dağdelen,O., ve Kösterelioğlu,İ. (2015) İlkokullardaki Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.19 :97-123.
  • Demir, A., Akın, M. (2017) Çocuklarda Hareketli Zemin Antrenmanlarının Statik Dengeye Etkisinin İncelenmesi (Poster Bildiri). 9. Uluslararası Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresi Özet Kitapçığı. 19-22 Ekim 2017, Antalya.
  • Dinçer, Ö., Çolak,E., Son,M., Barut,E. (2017) Thera-Band ve Sağlık Topu İle Yapılan Egzersizlerin 25 Metre Serbest Sitil Yüzme Performansı Üzerine Etkilerinin İncelenmesi. (Poster Bildiri). 9. Uluslararası Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresi Özet Kitapçığı. 19-22 Ekim 2017, Antalya.
  • Güven, Ö. ve Yıldız, Ö. (2014) Sınıf Öğretmenlerinin Oyun ve Fizikî Etkinlikler Dersinden Beklentileri. Kastamonu Eğitim Dergisi,22(2) 525-538.
  • Höner, O , Votteler, A, Schmid, M, Schultz, F. & Roth, K. (2015) Psychometric Properties of the Motor Diagnostic in the German Footbll talent identification and development programme. Journal of Sports Sciences. 33(2) 145-159.
  • Hürmeriç, I. (2003) İlköğretim Beden Eğitimi Öğrencilerin Sağlıkla İlgili Fiziksel Aktivite Seviyelerinin, Ders İçeriğinin ve Öğretmen Davranışlarının Değerlendirilmesi. ODTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilimdalı, Yüksel Lisans Tezi, Ankara.
  • İrez, S. G., Yaman, M., İrez Babayigit, G., Saygın, Ö. (2013) Fiziksel Etkinlik Kartları Uygulamasının İlköğretim Beden Eğitimi Derslerindeki Öğretmen Davranışları Üzerine Etkisi. International Journal of Human Sciences, 10(1), 1717- 1724.
  • Lapointe,T., Brassard,P., Rattray,B, Lachance,P.E. (2016) Physical Activity Counteracts The Influence of Mental Work on Blood Pressure in Healthy Children. Physiology & Behavior 164:102–106.
  • MEBa .(2012) Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı 29.08.2012 tarihli ve 139 sayılı kararı.
  • MEBb. (2012) Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersi Öğretim Programı (1-4. Sınıflar). TTKB.Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi. Ankara.
  • Nalbant, Ö., Kınık, M, A. (2017) Spor Okuluna Devam Eden Çocukların Fiziksel ve Motorik Özelliklerinin Karşılaştırılması (Sözel Bildiri). 9. Uluslararası Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresi Özet Kitapçığı. 19-22 Ekim 2017, Antalya.
  • Saygılı, G.,Atay, E., Eraslan, M.& Hekim, M. (2015) Düzenli Olarak Spor Yapan Ve Yapmayan Öğrencilerin Kişilik Özellikleri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, Ocak: 2015, Cilt:23, No:1, 161-170.
  • Tohumat, M., Arabacı, M. (2017) Halk Oyunları Çalışmalarının Çocukların Fiziksel Uygunluklarına Etkisi.İnönü Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(1),16-27.
  • WHO (2007). Promoting physical activity in schools. an important element of a health-promoting school.WHO information series on school health document 12. France.
  • Yin Z, Moore JB. Re-Examining the Role of Interscholastic Sport Participation in Education. Psychological Reports, 94 (3), 1447-1454, 2004
There are 16 citations in total.

Details

Subjects Sports Medicine
Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Ozan Yılmaz This is me

Sinan Bozkurt

Publication Date December 31, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Yılmaz, M. O., & Bozkurt, S. (2017). Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin İlkokul Öğrencilerinin Motorik Özelliklerinin Gelişimine Etkisi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 43-50.
AMA Yılmaz MO, Bozkurt S. Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin İlkokul Öğrencilerinin Motorik Özelliklerinin Gelişimine Etkisi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. December 2017;2(2):43-50.
Chicago Yılmaz, Mehmet Ozan, and Sinan Bozkurt. “Oyun Ve Fiziki Etkinlikler Dersinin İlkokul Öğrencilerinin Motorik Özelliklerinin Gelişimine Etkisi”. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 2, no. 2 (December 2017): 43-50.
EndNote Yılmaz MO, Bozkurt S (December 1, 2017) Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin İlkokul Öğrencilerinin Motorik Özelliklerinin Gelişimine Etkisi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 2 2 43–50.
IEEE M. O. Yılmaz and S. Bozkurt, “Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin İlkokul Öğrencilerinin Motorik Özelliklerinin Gelişimine Etkisi”, Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, vol. 2, no. 2, pp. 43–50, 2017.
ISNAD Yılmaz, Mehmet Ozan - Bozkurt, Sinan. “Oyun Ve Fiziki Etkinlikler Dersinin İlkokul Öğrencilerinin Motorik Özelliklerinin Gelişimine Etkisi”. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 2/2 (December 2017), 43-50.
JAMA Yılmaz MO, Bozkurt S. Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin İlkokul Öğrencilerinin Motorik Özelliklerinin Gelişimine Etkisi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 2017;2:43–50.
MLA Yılmaz, Mehmet Ozan and Sinan Bozkurt. “Oyun Ve Fiziki Etkinlikler Dersinin İlkokul Öğrencilerinin Motorik Özelliklerinin Gelişimine Etkisi”. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, vol. 2, no. 2, 2017, pp. 43-50.
Vancouver Yılmaz MO, Bozkurt S. Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin İlkokul Öğrencilerinin Motorik Özelliklerinin Gelişimine Etkisi. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 2017;2(2):43-50.