Bu
çalışmanın amacı, temel hareket becerileri eğitimi programlarının, ilkokul
öğrencilerinin motorik özelliklerinin gelişimi üzerinde etkilerini
araştırmaktır. Araştırmaya ilkokul 4. Sınıf , 9-10 yaş grubu öğrencilerinden
Beykoz İlçesi Güzelcehisar İlkokul öğrencileri (n=29) boy uzunluğu 136,78±6,62
cm., vücut ağırlığı 36,02±9,41 kg. deney grubunu, Üsküdar İlçesi Çengelköy
İlkokulu öğrencileri (n=23) boy uzunluğu 141,87±5,66 cm., vücut ağırlığı
35,54±6,38 kg. kontrol grubunu oluşturulmuştur.
Bu
çalışmada deney grubuna "Oyun ve Fiziki Etkinlikler" dersleri için
hazırlanmış olan Fiziksel Etkinlik Kartları (FEK) ndan Sarı Kart grubundaki,
Temel Hareket Becerileri alanı olan programı haftada 1 ders saati olmak üzere 6
hafta süresince uygulanmıştır.
Her
iki gruba "Flamingo Denge
Testi", "Durarak Uzun Atlama Testi (DUA)", "Illionis
Çeviklik Testi", "30 m. Sprint Testi" “Mekik Testi”, “Esneklik
Testi” çalışmanın döneminin başında ön
test ve sonunda son test olarak uygulanmıştır.
Elde
edilen veriler, tanımlayıcı istatistikler olarak belirlenmiş ve Wilcoxon
işaretli sıralar toplamı testi sonucuna göre de öğrencileri deney grubunun DUA
(p<0.05), Esneklik (p<0.05), Mekik (p<0.01) özelliklerinin ön ve son
test puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olduğu ve bu
özelliklerin olumlu yönde geliştiği, kontrol grubu öğrencilerinin Esneklik
(p<0.05), Mekik (p<0.01) özelliklerinin ön ve son test puanları arasında
istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olduğu ve bu özelliklerde bir gerileme
olduğu saptanmıştır.
Elde
edilen verilere göre Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Temel Hareket Beceri
uygulamalarının 4. Sınıf grubu ilkokul öğrencilerinin özellikle kuvvet ve
esneklik gelişimleri üzerine etkili olabileceği değerlendirilmiştir.
Subjects | Sports Medicine |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 2 |