Bu çalışmanın amacı Muğla ilinde okuyan lise son sınıf öğrencilerinin serbest zamanlarını değerlendirme biçimlerini belirlemektir. Bu amaçla Muğla il merkezi ve dokuz ilçesindeki liselerin son sınıfında okuyan tesadüfî örneklem metoduyla belirlenen 30'ar öğrenci toplam 300 öğrenci araştırma kapsamına alınmış ve deneklere uzman görüşleri alınarak hazırlanan 30 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler, bilgisayarda frekans dağılımları, yüzde değerlerine göre yorumlanmış, tablolar haline dönüştürülmüştür. Kişisel bilgilerine göre; öğrenciler 17–18 yaşlarında, %5’inin kız %49'unun erkek olduğu, araştırmaya katılan deneklerin genellikle iki kardeş olduğu, aile gelirlerinin babası tarafından sağlandığı ve orta gelir düzeyine sahip oldukları görülmüştür. Serbest zaman değerlendirme biçimlerine göre; lise son sınıfı öğrencileri, yeterince ve uygun bir şekilde serbest zamanlarını değerlendiremedikleri, katılım biçimlerinin pasif olduğu, evlerinde dinlenerek, TV seyrederek geçirdikleri, gelir düzeylerinin orta olması nedeni ile diğer faaliyetlere katılamadıkları anlaşılmıştır. Sonuç olarak; lise son sınıf öğrencilerinin serbest zamanlarını yeterince değerlendiremedikleri, pasif olarak evlerinde geçirdikleri anlaşılmıştır.
Bu çalışmanın amacı Muğla ilinde okuyan lise son sınıf öğrencilerinin serbest zamanlarını değerlendirme biçimlerini belirlemektir. Bu amaçla Muğla il merkezi ve dokuz ilçesindeki liselerin son sınıfında okuyan tesadüfî örneklem metoduyla belirlenen 30'ar öğrenci toplam 300 öğrenci araştırma kapsamına alınmış ve deneklere uzman görüşleri alınarak hazırlanan 30 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler, bilgisayarda frekans dağılımları, yüzde değerlerine göre yorumlanmış, tablolar haline dönüştürülmüştür. Kişisel bilgilerine göre; öğrenciler 17–18 yaşlarında, %5’inin kız %49'unun erkek olduğu, araştırmaya katılan deneklerin genellikle iki kardeş olduğu, aile gelirlerinin babası tarafından sağlandığı ve orta gelir düzeyine sahip oldukları görülmüştür. Serbest zaman değerlendirme biçimlerine göre; lise son sınıfı öğrencileri, yeterince ve uygun bir şekilde serbest zamanlarını değerlendiremedikleri, katılım biçimlerinin pasif olduğu, evlerinde dinlenerek, TV seyrederek geçirdikleri, gelir düzeylerinin orta olması nedeni ile diğer faaliyetlere katılamadıkları anlaşılmıştır. Sonuç olarak; lise son sınıf öğrencilerinin serbest zamanlarını yeterince değerlendiremedikleri, pasif olarak evlerinde geçirdikleri anlaşılmıştır.
Other ID | JA52KU85SJ |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 33 |